Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabb Router

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 12:21

Jag har funderingar på att skaffa någon trådlös variant av router för att koppla in iBooken på, samtidigt som att mitt trådbundna nätverk ska fungera så bra som möjligt. Alla trådlösa varianter testas med avseende på den trådlösa kapaciteten, men hur snabba är dem på den trådbundna sidan? Jag har för närvarande 8Mbps nedladdningshastighet, och den trådbundna jag har nu klarar av detta. Men hur är det med de som jag kan köpa idag? Exempelvis Airport Extreme exempelvis. Vad klarar den att routa genom det fasta nätet? Jag vill inte köpa någon trådlös variant, för att sedan se att den fasta delen går långsammare. Är det någon som har erfarenheter kring detta som kan dela med sig av dessa?

Mvh Sören Persson

Det finns iofs redan hundra miljarder trådar i ämnet, men Linksys WRT54G (eller wrt54gs) är helt suverän. Klarar höga hastigheter utåt gör den också.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 15:39

Det verkar intressant. Skall kolla upp den.

Sören

  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 16:06

Jag slår ett slag för Netgear WGR614. mycket stabil router som inte kostar så mycket. http://reviews.cnet.com/Netgear_WGR614_cable_DSL_wireless_router_54Mbps_2_4GHz/4505-3265_7-21218238-5.html
Där har du ett test på den.

linksys wrt54gs såklart.. har e noch den funkar super

  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 19:11

Har just beställt en Linksys wrt54gs. Hoppas den fungerar bra!

Mvh Sören

1
Bevaka tråden