Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tanka eps-bilder från hemsida på pc

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 15:02

Jo, jag har byggt en bildbank som nu testas. Mitt problem dyker upp när jag upptäkte att eps-bilderna öppnas och destillas i acrobat destiller. Sen såg jag att den hade fått ändelsen .ps under själva nedladdningen. Jag fattar dock inte varför eller hur jag ska lura deras browsers att inte tänka, bara tanka?

Nån som har erfarenhet?

/Pontus

  • Medlem
  • 2005-02-15 15:05

.zip - bra grej

  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 15:05

Det är tusentals bilder dock...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 15:07

Klart att det skulle kunna gå att låta php göra det åt mig, men då måste jag forska...

Provade just på en PC med en EPS. I Firefox frågar den om man vill spara eller öppna EPS med distiller.

I IE så kan man inte ens med högerklick -> "Spara mål som" få ner filen som EPS, den ska promt göra en .ps av filen. Bra IE! Kan du få filen att zippas på begäran. Alltså att webbservern packar filen när en användare begär nerladdning. Vi har så med filer från vår IIS och ASP. (http://www.chestysoft.com/zipfile/default.asp) Kanske finns något liknande för PHP.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 15:31

Jag föredrar asp, själva bildbanken är gjord i asp, men vi har löst det så att eps-erna ligger på en server på jobbet för att få gott om hårddiskplats billigt, och eftersom det är en mac så är det php som gäller...

Så jag forskar just nu, det borde dock gå, men jag gillar idén att den stuffas först när man tankar den, inte när den sparas, jag ska kika på bägge alternativen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-16 00:36

Jag tror att du kan få rätt filnamn vid nerladdning om du sätter rätt headers (mime-type mm) i PHP-scriptet som sänder filen. Ingen aning om vilka headers som krävs i det här fallet dock.

1
Bevaka tråden