Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Mini och S-Video Ut (B.la)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-14 19:32

Jo, det är såhär att jag vid utflytten från förälderns lägenhet också fick överge vår iMac 15", och *brr* köpa en PC (simpel ekonomi). Och så kom Mini:n. Nu är jag mäkta sugen på att sälja PC:n och skaffa en bra Mini istället. Dock har jag en fråga: Kan man på nåt sätt "klona" skärmoutput:et så att man kan ha sin vanliga skärm inpluggad samtidigt som en TV? Den enda S-Video adaptern jag sett tillåter bara att man har S-VIDEO ut, och att man verkar vara tvungen att byta mellan att ha skärmkabel i, eller S-VIDEO adaptorn. Har jag missförstått det hela, eller finns det nåt sätt att ha bägge igång samtidigt?

Det är ett mycket starkt argument för om jag ska köpa eller inte: som det ser ut nu använder jag min s-video utgång varje dag och vill inte hålla på och byta sladdar för jämnan

  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 13:06

Ingen som vet?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-02-15 13:15

Okej, I väntan på bättre svar kan jag säga dig att det nästan säkert går! Visst finns det (nog) sätt att koppla en teve genom någon sorts externt kort som du kopplar till antingen firewire eller usb.
Kolla vad den där EyeTV Wonder gör för något -------->

Som sagt, Jag vet inte vad ja snackar om
Men det BORDE gå...
Lycka till

  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-02-15 13:37

Med denna kanske det funkar? du kan ju höra med försäljaren om dom tror på idén! V.G meddela resultatet.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 16:12

Aj, den var inte lagom dyr den där DVI-splittern. 895:- är lite mycket. Verkar ju enormt fånigt om man inte kan göra en sån basic sak.

Ja det verkar ju heldumt
Hoppas att nån kommer med en lösning.

1
Bevaka tråden