Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mikrofoningång på G4

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har laddat hem Skype och tänkte köra det på min G4/450(1GHZ).
Problemet är att jag får ljud ut i headsetet, men inget ljud från micen. Är det något speciellt man måste göra, eller är inte kontakten standard ?
Funkade perfekt på en gammal PC jag har, så headsetet är ok.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 07:46

Man måste ställa in vilken ljudingång man skall använda. Detta gör man i inställningar i Skype. Kontrollera vad du har angivit för ingång och förhoppningsvis är det så enkelt åtgärdat.

Ursprungligen av Dahl:

Man måste ställa in vilken ljudingång man skall använda. Detta gör man i inställningar i Skype. Kontrollera vad du har angivit för ingång och förhoppningsvis är det så enkelt åtgärdat.

Det var det första jag testade. Om am öppnar inställningarna så tycker jag att "staplarna" borde röra på sig när man pratar i micen, men inget händer trots högsta involym. Testade samma sak på min B/W G3, det var samma sak där.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 09:00
Ursprungligen av Per Selander:

Det var det första jag testade. Om am öppnar inställningarna så tycker jag att "staplarna" borde röra på sig när man pratar i micen, men inget händer trots högsta involym. Testade samma sak på min B/W G3, det var samma sak där.

Hur ser det ut i systeminställningar-Ljud in?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-02-15 15:41

Jag tror du har fel mikrofon.
Det ser ut som en vanlig 2,5mm (eller vad det är) ingång för vanliga mikar, men Apple har i sin visdom gjort hålet djupare så man måste ha en speciell mac-mik som når ända in.
Min e till salu för en hundring eller nåt.....

  • Oregistrerad
  • 2005-02-20 20:43

Att du inte får något ljud är nog för att det inte är en mikrofoningång utan "line-in". En mikrofoningång är mycket känsligare. Antingen behöver du skaffa en förstärkare, en mikrofoningång som du kopplar till USB-porten, eller ett headset som man kopplar direkt i USB-porten. Tyvärr...

Det finns, som jag skrivit i en annan tråd, en USB-adapter med mikingång på biltema för 169:-. Den funkar utmärkt på Mac!

Ursprungligen av statemachine:

Det finns, som jag skrivit i en annan tråd, en USB-adapter med mikingång på biltema för 169:-. Den funkar utmärkt på Mac!

Finns de bara på biltema? Har kollat Clas Ohlson och kjell.com men de verkar inte ha några... Vet inte ens var närmsta biltemabutik ligger...

Finns Biltema i Göteborg, inte så långt från Borås. www.biltema.se

1
Bevaka tråden