Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köp av Sony Ericsson K700i

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-13 19:25

Jag har tänkt köpa en K700i utan abonnemang. Telia och Vodafone har ungefär samma pris för telefonen och jag har tänkt använda kontantkort för den. Dessa telefoner är ju låsta till Telia respektive Vodafone. En helt olåst K700i är lite dyrare och därför har jag tänkt mig en ifrån Telia eller Vodafone.

Då är min fråga: Ska jag köpa från Telia eller Vodafone?

Vodafone har ju sina egna ikoner i menysystemet och brukar, har jag hört, strypa sina telefoners orginalfunktioner något. Gör Telia också det?

Jag vill behålla så mycket av Sony Ericssons funktioner som möjligt och deras orginal ikoner i menysystemet är snyggare än Vodafones ikoner.

Tacksam för råd!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-13 20:01

Köp INTE vodafone! Dom förstör ju telefonen! Usch!
Fula menyer, tar bort funktioner, man kan t.ex. inte ha Mp3-filer som ringsignal när den är låst till VF...

Köp den med telia! Jag har enn 6630 som är låst till telia och jag trivs mycket bra! Jag måste dock använda telia eftersom jag bor en bit utanför civilisationen

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-02-13 20:46

ja och köper man med vodafone får man ju deras fula logga på mobilen också...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-13 21:49

Köp den utan sånt skit.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-13 23:17

köp med telia, då får du täckning, support och orginalmenyer (förutom en extra meny som heter telia meny och som används för inställningar av ditt abonemang och lite annat)

dessutom är personalen så underbart trevliga:-D

clabbe (säljare på telia)

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-13 23:27
Ursprungligen av clabbe:

köp med telia, då får du täckning, support och orginalmenyer (förutom en extra meny som heter telia meny och som används för inställningar av ditt abonemang och lite annat)

dessutom är personalen så underbart trevliga:-D

clabbe (säljare på telia)

Varför skall man använda en dyr tjänst när man inte är i bushen? använd comviq och spara tusenlappar. om man inte bor uppe i norland eller så. men bor man i en storstad så kan man använda vilken operatör som helst.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-14 09:03
Ursprungligen av Shinzon:

Varför skall man använda en dyr tjänst när man inte är i bushen? använd comviq och spara tusenlappar. om man inte bor uppe i norland eller så. men bor man i en storstad så kan man använda vilken operatör som helst.

det är givetvis upp till var och en. Telia har bäst täckning i hela sverige, även i storstäderna. (även när det gäller utlandet har telia flest roamingavtal tex). men telia är snäppet dyrare det är sant, dock brukar fler tjänster ingå från början så kolla upp vad som finns med.

nyligen höjde telia dessutom den rena rab. vid köp av låst mobil (som det handlade om) med 300 kr till 600kr.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-14 11:17

...beror ju lite på vad du har för abonnemang, har du vodafone eller är villig att byta så finns det inga större skäl till att inte ta en vodafone live telefon.

Det skiljer telefonerna åt är att det är vodafones egna animerade menyer, helt nya o inte de som fanruntns i t610 eller z600 som såg för taskiga ut. Utöver detta kan man bara använda "köpta" mp3or som ringsignaler, dock finns det ett program som fixar till "piratmp3or" så att det funkar i k700live.

Fördelarna är att du får alla inställningar installerade från början, du kan använda vykortstjänsten samt att telefonen är 700kr billigare än den olåsta. Dessutom har vodafone precis kommit med nya privatabonnemang, 60 fria/ 99kr 120fria/149kr och 240 min/249kr ...som funkar dygnet runt till alla operatörer. Så du kan ju jämföra det med telias "konkurrenskraftiga" abonnemang.

Telefonen betalar du 100kr i förhöjdmånadsavgift i 12 mån o inget i butik...eller 600 i butik och + 50kr i 12mån....

....ni som är anti-LIVE och tycker det är skit, skulle nog bli förvånade över bra dessa säljer.

Hur du än gör är k700 en grym telefon som jag tror du kommer bli mkt nöjd med!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-14 17:55

Tack för alla tips!

Jag har nu inhandlat en K700i, det blev med Comviq som efter övervägande passade mina behov bäst. Har använt 3G med 3 tidigare, en stor klump.. Motorola A925 vilken kraschade ihop. Jag känner att jag egentligen inte behöver 3G och därför blev det nu en vanlig 2G.

Underbart med en liten lätt telefon som ändå innehåller en del bra grejer
Den har inte megapixel kamera (men det bryr jag mig inte så mycket om.. kör hellre med en riktigt digitalkamera). Den har radio och MP3 spelare vilket jag uppskattar! Minnet är ju inte det allra största i dagens mått (41MB utan möjlighet till expansion typ SD-kort) men det räcker.. man får välja ut sina låtar eller lyssna på radio eller skaffa en iPod Shuffle till
Det allra viktigaste för mig är ändå att den fungerar perfekt med iSync
Det är en perfekt liten Mac-telefon!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-14 18:07
Ursprungligen av Ramirez:

Tack för alla tips!

Jag har nu inhandlat en K700i, det blev med Comviq som efter övervägande passade mina behov bäst. Har använt 3G med 3 tidigare, en stor klump.. Motorola A925 vilken kraschade ihop. Jag känner att jag egentligen inte behöver 3G och därför blev det nu en vanlig 2G.

Underbart med en liten lätt telefon som ändå innehåller en del bra grejer
Den har inte megapixel kamera (men det bryr jag mig inte så mycket om.. kör hellre med en riktigt digitalkamera). Den har radio och MP3 spelare vilket jag uppskattar! Minnet är ju inte det allra största i dagens mått (41MB utan möjlighet till expansion typ SD-kort) men det räcker.. man får välja ut sina låtar eller lyssna på radio eller skaffa en iPod Shuffle till
Det allra viktigaste för mig är ändå att den fungerar perfekt med iSync
Det är en perfekt liten Mac-telefon!

Grattulerar till ett lyckat köp (ovasätt vilken operatör du valt)

Jag köpte min K700i (olåst utan något annat tjafs) när den kom, och är den näst bästa telefon jag ägt (P900 är lite bättre)

Ursprungligen av Ramirez:

Det är en perfekt liten Mac-telefon!

Ladda ner RemoteBasics gratis från Salling så fjärrstyr du Tunes, EyeTV, DVD Player, VLC, PowerPoint och Keynote. Helt suveränt enkelt, gratis och macigt!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-14 18:48
Ursprungligen av morgan_a:

Ladda ner RemoteBasics gratis från Salling så fjärrstyr du Tunes, EyeTV, DVD Player, VLC, PowerPoint och Keynote. Helt suveränt enkelt, gratis och macigt!

Tack så väldigt mycket

Underbart med såna här möjligheter och gratis också

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-14 20:19
Ursprungligen av morgan_a:

Ladda ner RemoteBasics gratis från Salling så fjärrstyr du Tunes, EyeTV, DVD Player, VLC, PowerPoint och Keynote. Helt suveränt enkelt, gratis och macigt!

Går det inte att styra med den inbygda fjärkontrolen? det finns ju tre st inbygda...

Ursprungligen av Shinzon:

Går det inte att styra med den inbygda fjärkontrolen? det finns ju tre st inbygda...

De inbyggda är inte mackompatibla. Funkar bara på pc. Jag fick då inte dem att funka nå bra på macen.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-14 21:28
Ursprungligen av Rickard A:

De inbyggda är inte mackompatibla. Funkar bara på pc. Jag fick då inte dem att funka nå bra på macen.

Har ingen mac än så kan inte testa.

Ursprungligen av Shinzon:

Har ingen mac än så kan inte testa.

Jag har en imorrn (Eller på torsdag snarare för jag är borta när den kommer) Hade dock mac tidigare och en K700i och det de inbyggda funkade inge bra med mac.

På Sallings hemsida står:

"Some of Sony Ericsson's new and upcoming phone models have a simple built-in feature that lets you remotely control your computer as if your phone was a Bluetooth keyboard and mouse.

This built-in feature lacks out-of-the-box support for Macintosh applications."

http://homepage.mac.com/jonassalling/Shareware/RemoteBasics/index.html

Men Salling Clicker är 70ggr roligare än dessa funktioner. Det bara måste du testa sen när din mac kommer.

http://homepage.mac.com/jonassalling/Shareware/Clicker/

1
Bevaka tråden