Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ansluta till internet på hotell i england

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter i denna stund i telefon med min far (som befinner sig i England) som behöver hjälp med att koppla in sig på hotellets internet...jag vet inte hur det funkar i england och lyckas inte bidra med någon hjälp. Jag har skickat med honom en ethernet sladd om hotellet inte skulle ha trådlöst internet, vilket dom inte verkar ha, han har frågat om deras internet access och de säger sig ha bredband men personalen kan ingenting om det. De bara säger att alla andra gäster pluggar in sig utan problem. Det finns telejack på rummet och det finns ett annat uttag där ethernet kabeln inte passar. Detta uttag är platt och brett... enlig nån i personalen skall man bara plugga in telesladden i telefonjacket och få upp ett nummer på skärmen som man skall använda sig av....

jag tycker att detta låter mycket märkligt, nån som vet hur det funkar i england med sånt här?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-10-05 21:30
Ursprungligen av 509blkl:

jag tycker att detta låter mycket märkligt, nån som vet hur det funkar i england med sånt här?

Funkar nåt alls England?

Var mycket hos er bekant i Luton förr, och varje vinter så frös avloppen, som ju sitter på utsidan av kåkarna. Rören t.o.m. sprack ibland. Yuk...

Med utmärkt brittisk logik förklarade han stolt att "Det är ju jättebra att rören sitter på utsidan, eftersom det blir mycket enklare att laga dom". :rolleyes:

Med detta inlägg som inte på nåt vis hjälpte till vill jag i varje fall önska lycka till.

hmmm ja dom verkar ju inte ha koll iaf

  • Oregistrerad
  • 2004-10-06 12:11

Det platta breda jacket låter som ett engelskt telefon jack.
Misstänker att han borde kolla om att rummet vekligen är utrustat med ethernet.
Om personalen inte vet någonting om saken kan det nog bli ganska knivigt. Skulle råda honom till att leta upp ett Starbucks eller liknande som har trådlöst istället.

oki en fraga vad behover jag for att kunna ansluta till tradlost internet pa tex starbucks da??
jag en powerbook g4

  • Oregistrerad
  • 2005-02-10 12:46
Ursprungligen av mr_man_m:

oki en fraga vad behover jag for att kunna ansluta till tradlost internet pa tex starbucks da??
jag en powerbook g4

DU behöver bara ett AirportExtreme-kort att stoppa in i hålet i batteriluckan. Skitenkelt.

Sen knatar du iväg och sätter dig på British Library (förutsatt att du är i London då kanske... ) och surfar iväg på deras offentliga HotSpot. Helt gratis!

(har endast läst om det i MacFormat(?). Inte testat själv)

tack tack... ja jag ari London..... har du na na tips pa vilket kort man ska ha da? vill ha ett med lang rackvidd.... bor mitt inne i stan i London sa min tanke var att jag skulle vilja kunna ansluta till natt natverk hemmifran... hade en komis i lagenheten som hade en barbar pc som hade nagon d link pryl o kunde ansluta till internet ifran lagenheten

  • Oregistrerad
  • 2005-02-14 12:43

Den smidigaste lösningen är ju att du köper apples Airport Extremekort. Då behöver du inte tänka på att ha något mer än datorn med dig. Ingen dongel eller så.

Tänker du skaffa ett PC-kort så fins det ju flera smidiga som både handerar WIFI och GPRS. och lite sms, mms och telefoni. Och befinner du dig då utom räckvidd för ett nätverk kan du ändå koppla upp dig mobilt.

Din polare använder nog grannens nät. ganska vanligt att någon skaffar trådlöst men glömmer skydda sitt nät utan lämnar det helt öppet för vem som helst att använda.

1
Bevaka tråden