Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafikkort och Minne?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-15 11:58

Tja har lite frågor angående Grafikkort och minne till mac. Är det någon skillnad på Pc minne och Mac minne, och kan man använda PC minne till en Mac? Tänker fan inte punga ut 1200kr för 512mb minne, det är alldeles för dyrt tycker jag, jag ju student för fan.

Jag undrar också om det går att använda ett "PC grafikkort" på en Mac?

Mvh Daniel

  • Oregistrerad
  • 2005-01-15 12:00

Fan, du kan väl fan prova att söka fan…
Borde la fan student behöva fan lära sig fan…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-15 12:53
Ursprungligen av Danuch:

Tja har lite frågor angående Grafikkort och minne till mac. Är det någon skillnad på Pc minne och Mac minne, och kan man använda PC minne till en Mac? Tänker fan inte punga ut 1200kr för 512mb minne, det är alldeles för dyrt tycker jag, jag ju student för fan.

Jag undrar också om det går att använda ett "PC grafikkort" på en Mac?

Mvh Daniel

Minnena är desamma, men grafikkortet behöver "flashas" (ändra firmware) för att det ska fungera.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-02-13 11:33
Ursprungligen av Earth:

Minnena är desamma, men grafikkortet behöver "flashas" (ändra firmware) för att det ska fungera.

Det här med att 'flasha' är det något att akta sig för?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-02-13 13:40

Flasha grafikkort så att dom ska funka på en mac är nog inte så bra. För det första så klarar inte alla kort av det och för det andra så är nog risken ganska stor att flashningen inte lyckas. Och misslyckas man så får man slänga sitt grafikkort är jag rädd. Nog smartare att köpa ett grafikkort som är gjort för mac. Dom nyaste verkar ju inte kosta mer n vad dom gjorde när dom kom till pc. pratar då om x800 och 6800 korten. Så det bästa är nog att köpa ett nytt grafikkort. Dessutom behöver väl dom nare grafikkorten en extra strömadapter på pcn för att fungera, 6800-kortet kräver två om jag minns rätt. Mac-korten behöver väl inte dessa? och om dom behövs, var finns dom gömda då inne i chassit?

När det gäller minnen så går det bra att köpa från vilken butik som helst som säljer ddr-minnen.

1
Bevaka tråden