Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

(Konstigt) ljud från combo-driven när den vaknar?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-02-10 14:26

Jo,
jag har sedan den var ny hört ett fjäderliknande ljud (sprjong - ja, ni fattar säkert!) från combo-driven varje gång som den vaknar ur vila. Ungefär som om man sprätter på en metallfjäder. Igår kväll så small det till lite värre än vanligt, men inget som jag tog någon större notis om.

Idag när jag skulle stoppa i en CD-skriva så ville inte datorn dra in den, utan matade ut den efter 1-2 försök. Och man känner att det är något som tar i kängst in för CD-skrivan kommer precis så långt in att man ser ytterkanten på den i slot-öppningen.

Så till frågan: ska det låta något om en combo-drive när datorn vaknar från vila? Om inte så tyder det på att den har varit defekt redan från start och det tog ca 1,5 år innan den till slut gick sönder. Här ligger ju dessvärre ansvaret på mig att bevisa att den var defekt redan från början för att det ska gå på 2-årsgarantin. Annars måste jag pynta 3633:- inkl moms för en en ny combo & arbete.

What say you?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-02-10 14:37

Ahhh, några minuter senare inser samme skribent som i inlägget ovan att han saknar ett SIM-kort. Hmmm, kan kanske den tekniskt drivne 3-åringen ha stoppat in den i sloten kanske? Dom är ju i princip lika tjocka (CD-skriva och SIM-kort)...

Jorå, om man skakar lite på datorn så trillar ett rödfärgat SIM-kort ut. Och vips är pappan 3633:- mindre fattig.

Och så levde de lyckliga i alla sina dagar...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-10 22:35

hahaha :).. You had a great deal of luck :)..

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-12 16:07

Hehe du får tejpa för hålet nästa gång

1
Bevaka tråden