Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad hände efter uppdateringen?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-10 21:18

Jag har en iMac G5 20" som har funkat suveränt sedan jag fick den i oktober. Idag uppdaterade jag till 10.3.8. När jag startade om sket det sig ordentligt. Äpplet kom fram, sedan bara stod datorn och tuggade.

Jag har kört skivverktygsskivan, reparerat permissioner och kollat skivan. En del ändringar gjordes men sedan var allt OK. Därefter körde jag hårdvarutestskivan. Snabbtestet sade att allt var bra men det utförliga testet stannade på "Lagring" och gav följande felkod:2STF/8/3: S-ATA Bus O - Master.

Jag har zappat prammet också men inget hjälper.

Är det hårddisken som har packat eller är det minnet. Eller kanske rentav 10.3.8?

Det är troligtvis 10.3.8 som har gett upp allt hopp...

Enligt MacNytt har det nämligen kommit in relativt många felrapporteringar angående 10.3.8 till någon amerikansk sida.

Mer än så vet jag inte.

Låter mer som ett hårdvarufel.
Har du tagit backup nyligen?
i så fall hade jag provat att radera och installera om, funkar inte det så kan det vara hårddisken som gett upp, alternativt en minneskrets som är kass.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-11 08:33

Jag bytte ut mina nya minnen mot originalminnet men problemet kvarstår. Det verkar således vara hårddisken. Jag får kolla vidare.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-02-12 09:07

Har inga som helst problem på min 17" iMac G5!
Möjligen att fläkten har blivit mer sugen på att spinna upp i varv.. Men annars är allt A-ok.

Efter alla uppdateringar av Mac OS X så är det många gånger en arbetsbesparande åtgärd att invänta ett par dagar med att ladda ner och installera, och i stället ta sig en titt varje dag på MacFixit och där få reda på om man vågar ge sig på en uppdatering eller inte.

Många får en djäkla massa strul med sin dator, nu drabbas ju inte alla, men vetskapen om att man kan få detta felet i sin dator, om man inte vidtar det eller det innan kan ju vara till nytta.
T.ex detta att man kanske borde koppla loss sina Firewireenheter osv.

Nu har jag uppdaterat mina stationära datorer, en fick lite problem med att ett program stal hela CPU:ns uppmärksamhet samt gjorde att systemloggen svällde till 3.21 GB.

Nu ar jag bara min iBook kvar att uppgradera, och jag tvekar då jag nu hört flera som inte får sin F12-tangent att fungera. Klarar mig så bra med 10.3.7 i den ändå.

Hade felet med svällande Systemlogg drabbat min iBook hade den säkerligen gjort att min 10GB hårddisk säckat ihop, använder 6 GB på den redan.

1
Bevaka tråden