Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya powebook-uppdateringen.

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-02-11 16:38

Hello folks,

Jag beställde powerbook 12" med den senaste uppgraderingen (1,5/512) via apple store (mecenat). Jag beställde den i tisdags. Är det någon som redan har fått sin, eller måste apple skicka från kina? Hörde även att hollandleverantören inte längre finns? Någon som kan bekräfta detta? Har rullat tummarna på tok för länge utan att ha fått besked :rolleyes:

Det känns som att det kan ta evigheter om den ska skickas från Kina?

*ivrig*

tjingtjong!

Min PB (förra varianten) tog fem veckor (iofs BTO), håll ut du har ju inte väntat en vecka än. Du kan ju gå in på apple store och kolla statusen på den! Och ja de skickas från kina

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-02-11 16:53

Aj see

Hehe,

Jag vet, men jag har använt PC sedan jag var en tvärhand hög (d.v.s för 14 år sedan) i tron om att PC är det bästa alternativet.

Nu när jag precis har switchat känner jag mig extremt smutsig varje gång jag sitter vid min PC innehållande ett smutsigt operativsystem. Allt är liksom bara väldigt äckligt om du förstår vad jag menar. Jag har precis installerat Linux ifall det skulle ta lång tid för Powerbooken att komma, men det är inte samma sak som OSX. Av den anledningen är jag ivrigare än jag borde vara kanske

Nu ändrades min status från review till open, vad innebär det, någon?

chüss! :rolleyes:

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-11 19:11

Jag beställde min när den kom och har inte fått den än. Och det är två veckor sen

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-11 19:31

beställde min förra fredagen, den skeppades i måndags, stod att det skulle ta ca 6-7 dagar men men hoppas på onsdag...:-p

  • Oregistrerad
  • 2005-02-11 20:04

Jag fick besked imorse om att leveransen har skjutits upp från idag till den 16e (från att tidigare skjutits upp från leverans den sjunde). Min är en BTO och jag beställde ett par timmar efter releasen.

Ursprungligen av Patrick Lindgren:

Jag fick besked imorse om att leveransen har skjutits upp från idag till den 16e (från att tidigare skjutits upp från leverans den sjunde). Min är en BTO och jag beställde ett par timmar efter releasen.

Vad sjutton beställde du för modell och hur betalade du? Jag beställde samma dag som releasen och den skeppades i måndags. Min är 15" BTO.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-11 21:39

Snyft, säg inte så. Jag har gått hela dagen och förbannat Apple för att de är så långsamma

Jag pyntade med mitt VISA och beställde en 12"/768/100MB/Combo.

beställde min 12" PB Superdrive direkt efter dom nya släpptes, fortfarande "open"

...snackade med supporten igår (fredag), skulle skeppas tidigast på mån,
så jag hoppas verkligen den kommer nästa vecka

man blir ju knäpp av att bara vänta, vill ha den nu!!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-12 10:35
Ursprungligen av JoakimOlsson:

beställde min 12" PB Superdrive direkt efter dom nya släpptes, fortfarande "open"

...snackade med supporten igår (fredag), skulle skeppas tidigast på mån,
så jag hoppas verkligen den kommer nästa vecka

man blir ju knäpp av att bara vänta, vill ha den nu!!

Precis håller med dig. beställde oxå en 12" superdrive och har inte fått den.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-12 11:04

...fick min efter 7 dagar...dock var min inte extrautrustad o med combo.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-02-12 18:24

hum

men vad betyder review och open?

jag beställde ju en combo, fast den nya uppdateringen med 1.5GHz/512MB osv...

/keyhan

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-02-12 18:24

oops.

review och open, alltså när man kolla i apple order status-grejen som finns på nätet...

Under review= Apple väntar på att pengarna ska komma in eller att man ska skicka nå papper för att datorn är betald med kort men leveransadress är nån annan än kortinnehavarens.

Open= Pengarna är Apple tillhanda, allt är grönt och datorn kan skickas eller börja byggas om det är en BTO.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-02-12 20:09

En till dum fråga :)

...men vad innebär BTO?

Ursprungligen av keyhan:

...men vad innebär BTO?

Build To Order. Alltså att man anpassat den med t ex större hårddisk och mer minne osv.

Har även sett det kallas CTO. Är mer osäker på vad det det betyder. Customize to order antar jag.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-02-12 21:38

Då förstår jag

1
Bevaka tråden