Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis ODBC-drivrutin till Sql Server?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar om det finns någon gratis odbc-drivrutin för OSX till Ms Sql Server? Och något enkelt och bra Query-verktyg?

Jag använder Aqua Data Studio.

Behöver ingen ODBC-drivare. Java-program, så lite slött kanske men det är det bästa jag använt mot en MS SQL 7.

http://www.aquafold.com

Tack!

Efter att ha tittat bara några minuter måste jag säga att det är ett mycket trevligt Query-verktyg!

Men... Om jag vill använda tex Filemaker Pro så förmodar jag att jag behöver skaffa en odbc-drivrutin för att komma åt Sql Server. Är det möjligt överhuvudtaget? Att använda Filemaker som frontend till en Sql Server-databas?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-28 22:13

Japp, det finns. Gå till ActualTechnologies så kan du ladda ner, finns för MySQL också. Dom funkar strålande!

Tyvärr är dom inte fria, man måste betala.

/S

Ursprungligen av eternit:

Efter att ha tittat bara några minuter måste jag säga att det är ett mycket trevligt Query-verktyg!

Men... Om jag vill använda tex Filemaker Pro så förmodar jag att jag behöver skaffa en odbc-drivrutin för att komma åt Sql Server. Är det möjligt överhuvudtaget? Att använda Filemaker som frontend till en Sql Server-databas?

1
Bevaka tråden