Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trollhättan här

Tråden skapades och har fått 79 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej,

Tänkte bara höra om det är någon på forumet som bor i trollhättan/vänersborg? Ont om macnördar här nere tyvärr...

Lasse

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-02-10 22:26

Tja, inte hänger vi i klasar, men här har du i alla fall en som är på väg att switcha. iBooken är någonstans mellan fabriken och Trollhättan.

Mikael Ason

Trollhättan

Hej
Jag flyttar till Trollhättan i veckan.
Köpte första macen för några veckor sen (Powermac G4). Skulle det vara kul att lära känna lite macfolk på hemmaplan. Jag är helnöjd hitills ångrar bara att jag inte skaffat mac tidigare.

Håkan

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-04-25 21:05

Hej Håkan

Välkommen till Trollhättan !
Jag switchade till mac i februari, och har inte ångrat mig en sekund.

Mikael Ason

Här finns en till! Bor i Vänersborg halva veckan och halva i Göteborg.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-25 22:09

Före detta Vänersborgare...

Bott i Trollhättan nu i 1.5 år, började med Mac iom Apple PowerBook G4 Titanium...

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-08-30 07:45

Välkommen, Johan
Vi börjar att bli några nu, kanske dags för en Trollhätte Pub

Mikael Ason

Det låter OK för mig, några andra som är intresserade och kan? Vi borde nog samla ihop ett par till förutom dom som är nämnda här.

Jag är bosatt i Trollhättan, kör med en iBook G4 1.33Ghz.

Senast redigerat 2005-08-30 19:58

Så, hur låter nästa Fredag? Om vi får ihop tillräckligt många så kan träffas på något trevligt ställe och ta oss en öl eller fem.
J

  • Oregistrerad
  • 2005-09-04 22:22

Hej!

Skönt å höra att det är fler macanvändare i krokarna, känt mig lite ensam lixom... Tänkte bara tala om att det faktiskt finns en tjej med mac i trakten oxå.

"Leker" med en Power Book G4 i standardutförande som är min, bara min... *skrattar vansinnigt*

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-09-05 20:21
Ursprungligen av JennyX:

"Leker" med en Power Book G4 i standardutförande som är min, bara min... *skrattar vansinnigt*


välkommen

Mikael Ason

Kul att se att det finns en del macanvändare i stan

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-09-07 15:47

Lägg till mig i listan över stolt mac ägare i Trollhättan.
/Patrik Wilhelmsson, Media Tech Design

Lånar en tråd om Trollhättan =D

Är det någon som varit på Electrokulbben på Meza? Typ nu ikväll kanske?

jo jag har varit där. Kompisen spelar ganska ofta på Meza. Bra kök har dom också.

Men inte ikväll, nej... Vaddå, såg du någon som stoltserade med en apple tshirt?

Lite coolt ändå.

Meza lär jag besöka igen, kul folk och bra musik

Oj den är tråden har man missat
Är från Vänersborg men pluggar just nu i Norrköping.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-04 20:22

Min lillebror, inte såå liten längre, bor i Trollhättan på Feltérusgatan. Han kör inte Mac och kommer 100% aldrig att göra det heller, om inte någon annan lyckas bättre än undertecknad att övertyga honom om Macens förträfflighet och överlägsenhet i förhållande till peze.

Ursprungligen av bossep:

Min lillebror, inte såå liten längre, bor i Trollhättan på Feltérusgatan. Han kör inte Mac och kommer 100% aldrig att göra det heller, om inte någon annan lyckas bättre än undertecknad att övertyga honom om Macens förträfflighet och överlägsenhet i förhållande till peze.

Spelar han mycket? Isåfall så är det nog bäst att han håller sig till PC än så länge. Visst visst, det finns Xbox 360 osv men ändå. Sedan är det ju så att .. ifall han trivs där han är.. Så låt honom vara där. Lite som den judiska tron att man inte ska försöka konvertera alla man träffar, och ifall dom vill konvertera så ska man inte göra det för lätt för dom

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-04 21:06

'Lillebror' är 32 år och tvåbarnspappa. Han spelar inte någonting. Det handlar nog mest om foton, email, betala räkningar, skypa. Min äldsta brorson ska få min dator när killen är tillräckligt gammal. Se det som en Trojansk häst

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-05 22:39

Rätt taktik där, bossep!

Ah kul med lite folk runt om krokarna... Precis flyttat från Uddevalla till Färgelanda... så det är ju nära till Trollhättan...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-06 22:06

Uddevalla vet vi ju alla. Volvo Cab! Färgelanda???

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-03-06 23:46

Va endel ändå här i stan

Här är en till iaf. Kör på en macbook svart c2d

Thomas

Vad tycker ni om Fallens dagar hittills?

Ursprungligen av Robban303:

Vad tycker ni om Fallens dagar hittills?

Med den här sommaren är det "Fallens dagar" varenda dag...Skyfallens dagar...

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2007-07-27 00:12

Uddevalla här! kombinerat med Torsby (Värmland) emellanåt förstås.
Macnörd vet jag inte...jag kör inget annat vare sig på jobb eller hemma (utom när jag spelar på sambons pc), räknas man som nörd då?

Ytterligare en från Trollhättan här, skaffade min Macbook för någon månad sen och är väldigt nöjd. En helt ny nivå av datoranvändande har öppnats för mig, hur har jag kunnat stå ut i alla dessa år utan de finurliga finesserna som underlättar?

Bevaka tråden