Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HP Scanjet

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en HP Scanjet med USB (kommer inte ihåg exakt modellnr). bör den fungera med min kommande Mac Mini eller är det slutscannat för min del?

ingen som har någon som helst aning?

Det är väl klart den funkar om den går på USB. Fattar inte frågan.

Ursprungligen av Stefan Swales:

Det är väl klart den funkar om den går på USB. Fattar inte frågan.

Jag förstår frågan, efter att ha burit hem scannrar och annan utrustning bara för att i efterhand konstatera att den inte stöds av MacOS. Och då snackar vi ändå Canon vars kameror funkar fantastisktt med MacOS. Så jag undrar också om man vågar gå å köpa sig en ScanJet-scanner från HP.

/David

Kolla modellnummer och gå sen in på HP's hemsida och kolla om det finns drivrutin - mycket enklare än att vänta på svar här.
Jag hade en HP-scanner en gång som funkade, så vissa modeller stöds ju helt klart.

stefan - vissa usb-enheter kräver speciella drivrutiner för att funka

Även om det inte finns officiella drivrutiner till olika skrivare, skannrar, whatever så går det oftast att köra på Mac med tredjepartsdrivisar. Fick en gammal skrivare en gång, stödde, officiellt, endast OS 9 och Windows, körde den på min Powerbook med Tiger utan problem.

Har en scanjet 2400 på jobbet o till den finns de iaf drivare.. Men gör som dom säger ovan, kolla på hp's sida om de finns nåt att ladda ner. Utan att veta modellnummer kan vi ju ändå inte säga nåt

1
Bevaka tråden