Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sharp 902

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-31 23:22

Går det att synka en Sharp 902 (Vodafone-exklusiv 3G-mobil) med Mac? Med mobilen följer det bara med PC-program, verkar det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-09 15:55

Enligt supporten finns det bara möjlighet att länka till pc, men har man minneskortläsare går det utmärkt att flytta filer snabbt mellan enheterna. Däremot kan man inte synka outlook. Hur det funkar med blåtand vet jag inte, har ingen installerad på min burk.
/christian

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-09 16:04

När vi ändå är på gång; är telefonen bra/prisvärd?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-09 16:18

Prisvärd vete katten, men den kan allt och gör det bra! Tog ett tag att konfigurera allt, men nu spinner den som en katt. Köpte den gratis + en T610, +200kr/mån i 24 mån. Rätt dyrt men mycket för pengarna.

-Jag slapp köpa digitalkamera, fotar mycket i jobbet (arkitekt), räcker till gott för detta.
-Video helt OK, kan göra högupplösta MPEG4 filmer, har dock ej lyckats kolla på dom i min dator pga gammal QT/fel codec etc.
-MP3-spelare jättebra, spelar dock bara .mp3, men det gör inget, det ordnar itunes. Adapter till traditionell hörlursplugg standard, bra ljud.
-Minneskort lättarbetat, har köpt till 512MB för 400kr. Skaffa minneskortläsare, gärna via FW.
-Mailen funkar bra, lättjobbade meddelandemenyer
-Stor, extremt bra display. Dom som säger att Ericsson gör bra telefoner pratar strunt. V800 ser ju ut som en spya, skärmen som nåt katten släpat in.
-Vodafone har bäst teknisk support, törs jag påstå, snabb och kunnig, men smakar det...
-Anslutningskabel till TV är ju kul, man kan kolla på video genom den!
-Är man händig borde det gå att koda om filmer och kolla på i den, fast tyvärr används bara halva skärmen då.
-Viker man ut luren och vrider den får man som en trad digitalkamera, med knappar på rätt ställe= grymt
-Optisk autofokus när man zoomar som på en riktig kamera
-Scanna text kan man göra= lite onödigt kul...

Nackdelarna är väl priset, och att den är aningen klumpig. Men man slipper en onödig iPod, en digitalkamera och en palm. Dålig är även infästningen av hörlursadaptern på sidan, knäpp konstruktion med ett löjligt gummilock. Direktplugg hade varit tajtare.

Jag är nöjd!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-10 15:31

Ska även gå att rippa film och konvertera, i alla fall med pc-hjälpmedel, har hittat en kreativ variant där man kan göra det med enormt bra kvalitet. 902:an kan alltså även funka som mediaspelare. Trots att detta är ett macforum måste jag ändå länka detta, eftersom det känns rätt angeläget. Tänk att kunna kolla på Simpsons i mobilen, perfekt bild i helskärmsläge? Inte illa!

behold:

http://www.mobile-review.com/forum2/showthread.php?t=22504

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-10 17:05

LÅter bra!
Har någon en bild tagen med den inbyggda digitalkameran?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-10 17:37

Visst har jag det, visserligen är den rätt hårt komprimerad, men man får ändå en bra känsla för färgåtergivning, vinjettering och skärpa. Jag tycker den är helt ok. Går förstås inte att jämföra med mina analoga finkameror med tysk optik, men den duger gott som fickobservatör.

Så att, varsågoda, en bentolåda på Fridhemsplan, den var grym!

best/c

1
Bevaka tråden