Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Multifunktion Fax-Skrivare-Scanner-Kopiering

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som vet om någon multifunktionsmaskin som klarar Fax-Skrivare-Scanner-Kopiering
samt nätverk. Det ska vara laser. Helst ska det också gå att scanna i färg.
Har letat men hittar ingen maskin som uppfyller kraven, men till PC finns det hur många som helst.
Tacksam för tips.

Ingen som vet om någon maskin?
Måste man som Mac-ägare ha en maskin för varje uppgift?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-02-09 23:27

Min sambo köpte en HP LaserJet 3020 till sitt företag och den har färgscanner, skrivare och kopiator i samma. Det är en flatbäddscanner med dokumentmatare, och den använder laser. Modellen över, HP 3030 har även fax.

Den fungerar jättebra i OS X även om jag har sett bättre scannerprogram. Hur det fungerar med nätverk vet jag inte på 3030, men 3020 har inget inbyggt nätverksinterface, men sånt kan man ju lösa på annat sätt. HP kanske har några värre modeller med nätverk?

Multimaskin till Mac!

Jag sökte också precis som du en MultiMaskin till Macen på jobbet...

Brother MFC210C - på SIBA för 1490:- inkl moms!

Den klarar allt mycket bättre än jag kunde föreställa mig, rekommenderas!

Dessutom både OSX & OS9
Michael

Hp 3030 och 3080 funkar kanon på mac OSx finns hos dusin till bra pris.

Hm... intressant...

  • Medlem
  • 2005-10-26 19:31
Ursprungligen av lumpan:

Hp 3030 och 3080 funkar kanon på mac OSx finns hos dusin till bra pris.

Hur funkar Hp 3030 som kopiator? Går det att förstora och förminska direkt i maskinen?

Jag tycker annars att Brother DCP8040 verkar bra på pappret men är det någon som har testat med mac?

http://www.brother.se/products/welcome.cfm?prod_art=DCP8040

  • Medlem
  • 2005-10-28 15:17

Erfarenheter från Brother MFC8440, MFC8840D eller liknande är också intressanta (samma teknik i dem)...

Ingen som har någon av de här?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-03 19:33

Canon Pixma MP450? Nån som testat den?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-12 21:21

Xerox har ett par intressanta maskiner. De kostar mer än HPs, men brukar också hålla mycket högre kvalitet.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2006-07-12 22:45

Vi har Brother MFC 8840D och den kan jag rekomendera, funkar bara fint och man får en maskin som kan det mesta som förminska kopiera enkelsidiga papper till dubbelsidigt osv..

Nackdelen jag har stött på är att den är lite långsam på dubbelsidiga utskrifter kanske bara är när man kör postscript, skulle testat med pcl någon gång när jag ska skriva ut något stor manual

1
Bevaka tråden