Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sommartid vs iCal/iSync igen

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-02-09 22:42

Hej synkare!
Har hittat en å annan tråd om detta och försökt ta del av tips men mitt problem kvarstår. Har en Z600 som på det hela taget synkar sig utmärkt via iSync med adressboken och iCal. Valda kalendrar (och göromål) lägger sig prydligt i telefonens kalender; kontakter uppdateras etc. MEN trots aktivering av stöd för tidzsoner i iCal och inställning av rätt tidszon (GMT+1) i telefonen och automatisk sommartid blir det en timmes felförskjutning efter just sommartidsdatumet. Vad händer? Någon annan som tyckt sig ställa in enligt konstens alla regler men likväl har samma problem? (Nya) tips på lösningar mottages tacksamt!

Jag har samma problem - löste du det?

Jag får heller ingen ordning på tidsglappet mellan min Z600 och iSync.

Fick du ordning på detta, tar jag tacksamt emot tips!

//Stefan

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-10-21 13:44

Tyvärr ingen framgång hitintills vad gäller detta. Såg nyligen att möten efter kommande vintertidsdatum ligger en timme fel. Irriterande. Men "work arounden" är att synka igen efter det kritiska datumet men då se till att datorn har den mest uppdaterade informationen (så att inte telefonens kalender, med fel tid i, blir "master").

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-15 23:15

Hej DrDD o Stefan,

Nu är det snart sommartid igen ochjag har hittat en lösning som funkat för mig de senaste veckorna. Stäng av sommartidsfunktionen i iCal genom en liten workaround - kör afrikansk tid! Se detta inlägg:
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=94225

1
Bevaka tråden