Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min nya Powerbook G4 12" har levererats!

Tråden skapades och har fått 215 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Som sagt, då var den här. Min sprillrans nya PB 12", 512MB, 100GB, Superdrive!!
Så nu har man tagit steget fullt ut som switcher. Den känns rätt nice under fingerspetsarna får man nog lungt säga.. Ska bara vänja mig vid tangentbordet nu också så kommer skrivhastigheten upp på topp igen..

Vackrare maskin får man leta efter..

Stort Grattis!!

när beställde du den ??

köpte själv en 12" PB superdrive från applestore förra måndagen,
väntar fortfarande otåligt på den!!!

  • Medlem
  • Gotland
  • 2005-02-09 18:50

Jag beställde en pb 12" 80 gb 768 mb ram och superdrive förra tisdagen... När jag kollade sisst låg den i Luxenburg...
Är det någon som vet vart dom skickas ifrån?

Man blir ju sjuk av det här väntandet...
Vill ha vill ha vill ha!

Ursprungligen av hejamac:

Jag beställde en pb 12" 80 gb 768 mb ram och superdrive förra tisdagen... När jag kollade sisst låg den i Luxenburg...
Är det någon som vet vart dom skickas ifrån?

Man blir ju sjuk av det här väntandet...
Vill ha vill ha vill ha!

Med tur har du den före helgen, men förmodligen i början av nästa vecka!

  • Medlem
  • Gotland
  • 2005-02-09 20:07

Hur levereras dom? Får man dom körda direkt till dörren eller måste man hämta paketet någon stans?

Ursprungligen av hejamac:

Hur levereras dom? Får man dom körda direkt till dörren eller måste man hämta paketet någon stans?

TNT/Poståkeriet kommer och plingar på dörren. Men de har ofta en förmåga att komma typ på förmiddagen när man är på jobbet så vore jag dig skulle jag ringa TNT snarast möjligt och be dem kontakta dig före leverans så du har möjlighet att kanske vara hemma då. Är man inte hemma får man en lapp i brevlådan så får man kontakta dem för leverans nästa dag. Ibland kan man om man vill själv få åka till terminalen samma dag de försökte leverera.

Ursprungligen av hejamac:

Jag beställde en pb 12" 80 gb 768 mb ram och superdrive förra tisdagen... När jag kollade sisst låg den i Luxenburg...
Är det någon som vet vart dom skickas ifrån?

Man blir ju sjuk av det här väntandet...
Vill ha vill ha vill ha!

Om den ligger i Luxemburg nu borde du ha den innan helgen. När saker jag beställt från Applestore väl hamnat i Luxemburg brukar det ta max 2 dagar innan TNT kommer med den.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-09 18:59

Grattis

31/1 kl 22.01 beställde jag och när jag ringde TNT igår kväll så sa de att den skulle vara hos mig imorgon (dvs idag). Kort sagt, kl 1300 idag blev jag en betydligt lyckligare människa..

PS. Skroll funktionen uppskattas enormt..

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-09 19:46

Jag köpte oxå en 12" 100GB SD när den kom och det står open på den än...

Ursprungligen av mowgli:

31/1 kl 22.01 beställde jag och när jag ringde TNT igår kväll så sa de att den skulle vara hos mig imorgon (dvs idag). Kort sagt, kl 1300 idag blev jag en betydligt lyckligare människa..

PS. Skroll funktionen uppskattas enormt..

LyX

beställde samma dag... nästan exakt samma tid faktiskt!

På min står det fortfarande open, vad pysslar apple med egentligen????

Ursprungligen av JoakimOlsson:

På min står det fortfarande open, vad pysslar apple med egentligen????

Du har ju en "On or before" leveranstid i ordern. Vad säger den?

Har du fått ett andra ordererkännande än? Man får ju ett samma dag man beställer och sen ett till oftast dagen efter som är den riktiga bekräftelsen att ordern är ok. Det man för först är bara en slags bekräftelse att de tagit emot order. Står så här:

"Anm: Beställningsbekräftelsen är en uppdatering som endast gäller för informationsändamål. Om vi godkänner din beställning och betalning kommer en slutgiltig beställningsbekräftelse att skickas till dig på följande e-postadress"

Ursprungligen av Rickard A:

Du har ju en "On or before" leveranstid i ordern. Vad säger den?

Har du fått ett andra ordererkännande än? Man får ju ett samma dag man beställer och sen ett till oftast dagen efter som är den riktiga bekräftelsen att ordern är ok. Det man för först är bara en slags bekräftelse att de tagit emot order. Står så här:

"Anm: Beställningsbekräftelsen är en uppdatering som endast gäller för informationsändamål. Om vi godkänner din beställning och betalning kommer en slutgiltig beställningsbekräftelse att skickas till dig på följande e-postadress"

Det står "On or before 17/02 -05", har bara fått den första bekräftelsen, alltså ingen orderbekräftelse.
Jag betalade via bakgiro förra onsdagsmorgonen (brukar normalt ta 3 dagar)

i måndags ändrades statusen från "under review" till "open", borde inte det betyda att dom mottagit betalningen

Ursprungligen av JoakimOlsson:

Det står "On or before 17/02 -05", har bara fått den första bekräftelsen, alltså ingen orderbekräftelse.
Jag betalade via bakgiro förra onsdagsmorgonen (brukar normalt ta 3 dagar)

i måndags ändrades statusen från "under review" till "open", borde inte det betyda att dom mottagit betalningen

Då borde allt vara ok. Men för säkerhets skull kan du ju ringa Applestore imorrn och kolla. Själv brukar jag alltid göra det eftersom man ju är rätt nojig när man beställt.

Själv undviker jag att betala med annat än kontokort för det verkar inte funka bra tycker jag. För en del har det ju tagit fasligt lång tid innan de börjar bygga/skicka datorn. Men har man inget kreditkort/vill inte använda har man inte så mycket alternativ.

Ursprungligen av Rickard A:

Då borde allt vara ok. Men för säkerhets skull kan du ju ringa Applestore imorrn och kolla. Själv brukar jag alltid göra det eftersom man ju är rätt nojig när man beställt.

Själv undviker jag att betala med annat än kontokort för det verkar inte funka bra tycker jag. För en del har det ju tagit fasligt lång tid innan de börjar bygga/skicka datorn. Men har man inget kreditkort/vill inte använda har man inte så mycket alternativ.

tack

har inget kontokort än, så det var ända alternativet för mig,
konstigt att applestore inte levererar via postförskott.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 21:27

Jag fick min leveransbekräftelse i fredags på nya PB12" med 100 gb,

09 feb 05 86 14 booking slot obtained CNSHA30
09 feb 05 30 10 departed direct KN Luxemburg
07 feb 05 32 55 flight departed Kuehne & Nagel Shanghai
06 feb 05 32 05 Flight Booked Kuehne & Nagel Shanghai
05 feb 05 86 09 on hold; no flight/truck on this day KN Luxemburg
04 feb 05 30 60 departed from product source Kuehne & Nagel Shanghai
04 feb 05 05 00 boxes scanned Kuehne & Nagel Shanghai
04 feb 05 00 05 Data received from supplier CNSHA30

kan nån tyda vad som hänt?.. orolig för att min älskling kommit bort...
eller kanske veta när den kommer fram? Jag bor i Stockholm...

hehe detta blir min första MAC kommer bli ROLIGT! har retat ihjäl alla mina klasskamrater på KTH med idén att jag ska använda min lilla söta PB...

Ursprungligen av nmsz:

Jag fick min leveransbekräftelse i fredags på nya PB12" med 100 gb,

09 feb 05 86 14 booking slot obtained CNSHA30
09 feb 05 30 10 departed direct KN Luxemburg
07 feb 05 32 55 flight departed Kuehne & Nagel Shanghai
06 feb 05 32 05 Flight Booked Kuehne & Nagel Shanghai
05 feb 05 86 09 on hold; no flight/truck on this day KN Luxemburg
04 feb 05 30 60 departed from product source Kuehne & Nagel Shanghai
04 feb 05 05 00 boxes scanned Kuehne & Nagel Shanghai
04 feb 05 00 05 Data received from supplier CNSHA30

kan nån tyda vad som hänt?.. orolig för att min älskling kommit bort...
eller kanske veta när den kommer fram? Jag bor i Stockholm...

Nu blir det lite gissning från min sida men jag kan inte låta blir eftersom jag själv kommer vara i samma situation senare i veckan....

Tycker K&N trackingsida är lite mer kryptisk än t ex DHL eller TNT som vi använder på jobbet men som jag tolkar det ligger din PB på flight CNSHA30 på väg till Luxemburg. Där kommer sen TNT ta över och leverera den till dig. Du borde kunna se den hos TNT imorgon och då borde den levereras till dig på fredag. Mycket borden......

För övrigt, sök på Google på CNSHA30. Det är fler som undrar över sina macar

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 22:18

Tack för svaret Rickard...

Jo jag vet att många ställt den frågan, men just "booking slot obtained" har inte jag sett nånstans förutom här på 99mac.se forumet, men där förklarades inte det vad det var för nåt... (sökte inom forumet)

Fan vad otålig man blir alltså, helt sjukt...

det står flight departed den 7:e feb, sen står flight departed 9 feb igen fast med "direct"... det e just där jag tappade bort mig... jag hade för mig att den flögs från Shanghai den 7 feb....

men men... kryptiskt är det verkligen...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-09 22:30

CNSHA kanske står för china shangai

nmsz:
Statusen för min pb ser ungefär likadan ut, men jag ligger en dag före. Igår "departed direct Luxemburg" och nu ikväll så verkar datorn vara i Eindhoven och i TNTs händer! Hoppas verkligen den kommer imorgon.

Ursprungligen av nmsz:

Jo jag vet att många ställt den frågan, men just "booking slot obtained" har inte jag sett nånstans förutom här på 99mac.se forumet, men där förklarades inte det vad det var för nåt... (sökte inom forumet)

Fan vad otålig man blir alltså, helt sjukt...

Jag tyckte bara det var kul att så många är lika sugna på sina macar. Det är ju inte direkt ett sånt där sökord man tror ska ge så mycket träffar.

Och ja, man är sjukt otålig. Har en 15"are på väg till mig som jag verkligen vill ha nu. Har varit utan mac 1 månad nu och det känns ärligt talat rätt tungt. Inge iPhoto, inge Safari, inget kul helt enkelt. Och som det ser ut nu är jag i Tyskland med jobbet nästa vecka när den anländer...... Känns ju hur fel som helst.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-10 09:55

TNT kom med min PB 15" precis! Började bli lite orolig att jag inte skulle få den idag för jag ska till skolan och ha föreläsningar nu klockan 10. Det gick ganska snabbt snabbt att beställa från applestore. Jag ringde in beställningen på förmiddagen förra fredagen och idag 6 dagar senare så står maskinen här. Äntligen!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-10 10:00

Detta är fuskigt vissa som har beställt efter mig har redan datorn i handen...

Väntar otåligt på min 12"

Ursprungligen av Shinzon:

Detta är fuskigt vissa som har beställt efter mig har redan datorn i handen...

Väntar otåligt på min 12"

samma här... fick min orderbekräftesle idag, så den borde komma nästa vecka!

tog applestore 6 dagar (arbetsdagar) att ta emot betalningen via bankgiro

  • Oregistrerad
  • 2005-02-10 13:00

...vääääntar fortfarande otåligt! bara o hoppas!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-10 14:02
Ursprungligen av JoakimOlsson:

samma här... fick min orderbekräftesle idag, så den borde komma nästa vecka!

tog applestore 6 dagar (arbetsdagar) att ta emot betalningen via bankgiro

Det första man gör när man startar datorn är att titta på apple store ifall den är skickad vill ju switcha från mörka sidan...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-10 14:44

Jag beställde genom telefon och betalade med kort, dessutom är min maskin en standardconfad 15" combo. Så den kom iväg snabbt..

nmsz: Du borde ha din dator imorgon. Jag hade den statusen hela dagen igår och först sent på kvälllen tog tnt över.. sen flygs den till sverige under natten.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-10 16:59
Ursprungligen av markus:

Jag beställde genom telefon och betalade med kort, dessutom är min maskin en standardconfad 15" combo. Så den kom iväg snabbt..

nmsz: Du borde ha din dator imorgon. Jag hade den statusen hela dagen igår och först sent på kvälllen tog tnt över.. sen flygs den till sverige under natten.

hehe... perfekt, ett sånt svar var vad jag behövde kan man säga...

tack för den markus, nu e man uppmuntrad... men jag har haft det statuset sen igår runt 21...

men det ändras väl förmodligen idag eller? *orolig* tänk om den skickas ut av TNT på måndag?.. OUCH säger jag bara...

TACK FÖR ALLA GRYMMA SVAR!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-10 17:02

Va glada att ni får datorerna så tidigt, jag beställde veckan innan den kom ut och fick den uppgraderad när den kom men har inte fått den än

Ursprungligen av Shinzon:

Det första man gör när man startar datorn är att titta på apple store ifall den är skickad vill ju switcha från mörka sidan...

hehe... känner igen det där, kollade säkert applestore 20ggr idag!

tjejen på supporten trodde att den skulle skickas imorgon, och absolut senast på måndag

men jag blir sjuk av allt väntande, vill ha den NU

Bevaka tråden