Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem blir först med den totala uppjazzningen

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

• Köp en styck 1,25 GHz; skratta hånfullt åt garantisedeln, varefter man applicerar två därför avsedda spackelspadar i de tunna -- mycket tunna springorna, och bänder upp det lilla ostronet.
Konsultera gärna servicemanualen.

• Nu är ju manicken öppen och ligger närmast och solbadar sitt blottade inre.
Snabbt som en vessla man bort minnet, hårddisken och superdriven; och monterar därefter in;

1 Den här lille gynnaren
2 En schysst minneskapsel
3 En slot-in superdrive som skriver DVD-er med ruskig fart.

Behöver jag påminna er om manualen?

Men innan man lirkar ner inälorna i skalet igen så plockar man fram Lödkolven.
Med hjälp av stor (ofantlig) fingerfärdighet så klockar man sen upp den lilla bakelsen till 1.43, 1.5 eller 1.58 GHz.

Lycklig som ett barn på julafton så provkör man sen sin skapelse innan man smäller på locket.

Locket har man under tiden* lackat blanksvart utom på översidan, som är matt svart med ett äpple i blank lack. På framsidan är en liten (1 cm ungefär) äppelsiluett i silver fäst

Sen har man den snajdigaste burken nånsin!

-- MW

*Jag vet, kräver en viss vana av simultana projekt

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-09 10:20

varför ska man skratta åt garantisedeln, det enda som bryter mot garantin där är överklockningen...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 10:23

Ja, man får ju måla om sina Macar hur mkt man vill!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-09 13:21
Ursprungligen av PF:

Ja, man får ju måla om sina Macar hur mkt man vill!

det missade jag faktiskt

Varför nöja sig med 60 GB? Varför inte 100 GB: http://www.macoteket.se/items.cgi?type=item&cathegory=46390&group=normal&stamp=1107951039&extended_info=642345
Eller det kanske var 7200 rpm sam var önskvärt?

Ursprungligen av Linus Söderlind:

Varför nöja sig med 60 GB? Varför inte 100 GB: http://www.macoteket.se/items.cgi?type=item&cathegory=46390&group=normal&stamp=1107951039&extended_info=642345
Eller det kanske var 7200 rpm sam var önskvärt?

Japp, 7200.
Ett litet test finns här

-- MW

Ursprungligen av Magnus W:

Japp, 7200.
Ett litet test finns här
-- MW

Hmm..
Jag skulle nog välja 66.7% mer lagring än 7.6 % mer prestanda men det är nog bara jag
Men ska man ha det snabbaste så...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 14:44
Ursprungligen av Linus Söderlind:

Hmm..
Jag skulle nog välja 66.7% mer lagring än 7.6 % mer prestanda men det är nog bara jag
Men ska man ha det snabbaste så...

Kostar inte samma, vad det verkar.

Jag skulle, för övrigt, välja fart framför utrymme för den interna disken.

/Y

Jo, jag väljer också fart framför utrymme internt. Även med 100Gb internt så skulle man nog vilja ha en extra firewire disk. Vill man sen ha den riktigt snabb så får man måla den ferrariröd

vroom vroooom -- MW

Ursprungligen av Magnus W:

Jo, jag väljer också fart framför utrymme internt. Även med 100Gb internt så skulle man nog vilja ha en extra firewire disk. Vill man sen ha den riktigt snabb så får man måla den ferrariröd

vroom vroooom -- MW

Jag har bytt ut min 80GB-drive till en Hitachi Travelstar 7K60. Sitter just nu och testar och har startat upp från en extern Hitachi Drive i ett Spedmania UltraCool DB-35 skal. Den interna driven får då 86 och den externa 90 i en Xbenchtest dvs ungefär detsamma. Men i QuickBench toppar den interna med 90 MB/s i överföring där den externa begränsas av firewire till 34 mB/s.

Min slutsats blir nog att man inte skall uppgradera den interna driven om man ändå måste ha en extern drive utan endast om man klarar sig med de 60GB.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-09 15:03
Ursprungligen av Magnus W:

Japp, 7200.
Ett litet test finns här

-- MW

Det var inte mycket som skilde mellan 100GB och 60GB plus att värmen kommer att vara högre med 7200rpm

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-09 15:33

Funderar själv på att sätta in en ny disk i min PB15, och tittar på just denna Hitachi 7200rpm. Är det värt det, eller kommer man bli döv och få brännskador? Hur stor blir skillnaden beroende på ram? har 384, bör man vässa det om det skall hända nåt?
christian

Jag har iaf dissekerat min mini av ren nyfikenhet. Blir nog en överklockning lite senare, vill bara höra hur det har fungerat för andra först samt att jag väntar på lösningen på grafikkproblemet som vissa, inkl jag, har.

1
Bevaka tråden