Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Testa en ny Apple 20" Display?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 10:38

Om 10 minuter landar det en ny Apple 20" Display vid min dörr. Jag har hört historier om flertalet ex. som bl.a inte skall vara korrekt i färgerna vid leverans och känner att jag vill checka allt jag kan nu i början för att vara säker på att den ser ut som den skall.

Hur skall jag göra detta? Finns det program? Vad skall jag kolla efter för fel?

tackar för hjälpen!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 12:09

Själv tycker jag den ser bra ut. En sak jag tänker på dock, är att stor vita ytor/ljus ytor på skärmen tenderar att ha lite "hologram-effekt".. som om pixlarna hoppar ur skärmen lite.. är detta nått som nån annan tänkt på? kanske nått som lägger sig efter lite användning?

Jag är så sugen på en så´n skärm som du har, men är lite osäker på om jag ska
ta en 20 eller 21 tums "vanlig" TFT istället för widescreen. Jag har aldrig jobbat med widescreen och sitter vid en 17 tum TFT idag. Uppskattar man bredden mer än den extra höjden jag får på en 1600x1200?. Om jag tar en 20 tum appleskärm så blir ju höjden ungefär densamma som på min 17 tum. Hmmm.....någon med erfarenhet?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 13:47

jag älskar widescreen.. exemplariskt vid videoredigering och filmtittande (kräver grymt hög kvalitet på filmen iofs ).... surfning blir snyggare, bilder tittar man på lättare.. jag diggar det verkligen.. ända nakdelen kan tyckas vara att många spel inte stödjer widescreenupplösningar... men dom som gör blir grymt snygga

Låter ju onekligen coolt. Vad kopplar du din mot?
Jag kör en PB12 och hoppas allt ska flyta på bra i full
upplösning....exposé osv....

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 14:22

jag kör mot en G5a 2X2ghz 8)

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 14:23

widescreen är soft när det börjar närma sig 20" och uppåt. lättare för ögat att snabbt se allt på skärmen..

sen var det väl 23" skärmarna som hade bråkat lite om jag inte minns fel? inte hört nåt om 20".. min fungerar iaf klockrent

yes, ungefär lika hög som en 17", men ser huge ut i jämförelse ändå.. och nästan alla nya spel stöder widescreen nu för tiden. wich is nice

1
Bevaka tråden