Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av RADEON® X800 Mac Edition

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-02-08 18:44

X800 är tillsammans med nVidia GeForce 6800 de enda grafikkorten som
kan driva apple's nya 30" skärmar. nVidia GeForce 6800 testades här, och nu är det dags för X800!

Läs mer...

Eftersom en hel del personer har mailat med med kommentarer och frågor så lägger jag upp denna tråd.

Länken kommentera i forumet har tydligen inte fungerat.

Så om du har några frågor eller kommentarer så är dom välkomna här.

Var är testet...Om ni kallar den artikeln för ett test är ni ute och cyklar...Inga tester överhuvudtaget om man inte tycker att det är ett test att kolla om kortet fungerar överhuvudtaget i en mac...

Nää lite mer kött på benen skall det nog vara om man utger sig för att testa en sak.

  • Medlem
  • 2005-02-09 07:31

Bra synpunkter.

Eftersom det redan finns en hel del tester av prestanda på kortet så tyckte jag att det skulle ge så mycket att göra om dessa prestandatester. Jag försökte istället närma mej kortet som jag tror att de flesta av oss konsumenter bedömer kortet. Men det kan man naturligtvis ha åsikter om.

Jag tycker det var ett bra test av kortet

  • Medlem
  • 2005-02-09 11:00

Jag sällar mig till Xplane . Rubriken "Ett första intryck av x800 Mac Edition" skulle vara en passande rubrik. Om man sedan vill tex jämföra med 6800 etc, måste man rimligtvis utföra exakt samma test som för detta eller ett nytt dem emellan. Frågan om det är privärt besvaras antagligen bara med en jämförelse av kort med liknande prestanda. Sedan är det en fråga vad man skall använda sig av för applikationer eller spel osv för att individuellt avgöra vad som passar. Att det finns tester på detta kort som släpptes den 4:e kan man kanske då länka till, det kan ju vara en nyhet i sig..

  • Medlem
  • 2005-02-09 15:42

För de som är intresserade av prestandatest så hittar ni ett utmärkt test här .

Frågan om prisvärdhet tycker jag berör vad man skulle kunna gjort med sina pengar istället. Att kortet enligt min uppfattning (och några andra som mailat mej) är ganska underligt prissatt i Sverige tycker jag också hör hemma under hur prisvärt kortet är.

Jag tycker bara att kallar man en artikel för ett test så bör man göra just det "Testa" och inte bara komma med helt godtyckliga åsikter. Titta på artikeln som Martin skrev om Nvidia 6800 Ultra DDL. Den artikeln är ett mycket bra exempel på ett test.

  • Medlem
  • 2005-02-09 22:53
Ursprungligen av xplane:

Jag tycker bara att kallar man en artikel för ett test så bör man göra just det "Testa" och inte bara komma med helt godtyckliga åsikter.

Utan att ge mej in i en diskussion om positivism kontra hermeneutik så är alla upplevelser av vår omvärld baserat på tolkningar som är baserade på de uppfattningar man har med sig och upplevelser man fått. Din kommentar är lika godtycklig som mina åsikter. Vi har noterat din kommentar och din åsikt. Jag hoppas att det räcker för dej xplane

Senast redigerat 2005-02-09 23:06
1
Bevaka tråden