Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Studio Display (LCD) och mini

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-08 22:03

Hej

Har en Apple Studio Display (LCD) med DB-15 kontakt, går det att använda den till en Mac mini, funderar på att byta ut en G3 DT då den är rätt bullrig och inte orkar med OS X.

MWh

Bengt

  • Oregistrerad
  • 2005-02-08 23:32
Ursprungligen av benran:

Hej

Har en Apple Studio Display (LCD) med DB-15 kontakt, går det att använda den till en Mac mini, funderar på att byta ut en G3 DT då den är rätt bullrig och inte orkar med OS X.

MWh

Bengt

Hej!

Om jag har förstått det rätt använder apple studio display ADC-kontakter, vilket mac mini tyvärr inte stödjer. Jag tror heller inte att det finns någon adapter eller dylikt som kan åtgärda problemet (rätta mig gladeligen om jag har fel). Således blir du nog dessvärre tvungen att skaffa ny skärm till din mini.

mvh
FrrH

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-08 23:39

visst finns det DVI - ADC kontakter...

men han säger ju att det är en DB-15 och det är ju vanlig VGA, så då bör det ju fungera...

Ursprungligen av bogg:

visst finns det DVI - ADC kontakter...

men han säger ju att det är en DB-15 och det är ju vanlig VGA, så då bör det ju fungera...

Då är det ju coolugnt

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 07:58

Tack för svar, det kommer nog att gå, tolkar jag svaren som.

MWh

Bengt

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-02-09 08:10

Godmorrgon allihop

Om man kollar apples support sida (http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300652) så finns det en lista på vilka Apple skärmar som funkar med mac mini och vad man behöver för eventuella tillbehör för att få dom att funka.

1
Bevaka tråden