Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingemar Nilsson är medlem 10.000

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac passerar idag två milstolpar - 10.000 medlemmar och 400.000 inlägg. Vi har talat med herr 10.000: Ingemar Nilsson

Tidigt imorse spräckte vi 10.000-vallen och Ingemar Nilsson hade turen att få ett så speciellt nummer i sin medlemsprofil. Vi har belönat honom med ett års 99mac Pro-abonnemang värt 450kr inkl en egen @mac.se epostadress. Ingemar presenterar sig själv:

Jag är 68 år och alltså en gammal pensionär. Har haft dator (PC) tidigare i mitt arbetsliv, men behövde aldrig använda den, eftersom min sekreterare skötte allt som behövdes göras, skrev ut min E-post etc.

När jag slutade på min arbetsplats 1996 fick jag en dator i avskedspresent av företaget och arbetskamraterna, en Macintosh Performa 5200. Den gick jag och tittade på (lite misstänksamt) under ett helt kvartal innan jag bestämde mig för att starta den och försöka använda den.

Skrivet av: Martin Björnström

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=828

Skönt att ha en sekreterare som skriver ut mailen

  • Oregistrerad
  • 2004-12-14 15:39

Shit vad tuff s(g)nubbe

Grattis Ingemar! Välkommen in i gemenskapen, hoppas du kommer trivas. Här finns alltid hjälp att få oavsett problem. Helt säker att du även kan bidra med hjälp. Riktigt skönt att få in en livsvan medlem!

Välkommen Ingemar! Det finns många åldrar här. T ex Karl som fick en ny Mac lagom till 80-årsdagen - cool

  • Medlem
  • 2004-12-14 17:23

vilken font i 10.000 bilden?

Grattis och välkommen!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-14 17:56

välkommen!

Och nu passerade vi 400.000 inlägg också!

Det ser ut som vi behåller vår tiondeplats bland världens största Macforum än så länge.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-12-14 18:15

Jag trodde inte att det fanns äldre medlemmar än jag, 64 år. Välkommen, Ingemar! Här finns en massa unga och erfarna Mac-användare, vars kunskaper du kan ta del av bara genom att gå igenom diskussion efter diskussion. Det tar några dagar, men sen är du nästan fullärd. Själv började jag med "Mac OS X klient", vilket höll mig sysselsatt i en vecka. Min fru trodde jag var bortrest. Snart öppnar vi väl ett pensionärsforum på 99mac.

Ursprungligen av marta:

gå igenom diskussion efter diskussion. Det tar några dagar, men sen är du nästan fullärd. Själv började jag med "Mac OS X klient", vilket höll mig sysselsatt i en vecka. Min fru trodde jag var bortrest.

Ha, ha. Det här var bland det roligaste jag läst på 99mac.
Det finns så mycket skönt folk här - hej marta och välkommen Ingemar (om lite sent kanske)

/99mac-veteran

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-19 01:58
Ursprungligen av marta:

Själv började jag med "Mac OS X klient", vilket höll mig sysselsatt i en vecka. Min fru trodde jag var bortrest. Snart öppnar vi väl ett pensionärsforum på 99mac.

Det här var ett riktigt roligt inlägg.

Ursprungligen av Björnström:

Och nu passerade vi 400.000 inlägg också!

Det ser ut som vi behåller vår tiondeplats bland världens största Macforum än så länge.

Vart är topplistan? Jag skulle nog tro MacAddict.com ligger på första platts, eller?

Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Vart är topplistan? Jag skulle nog tro MacAddict.com ligger på första platts, eller?

Nä MacNN.com är störst.

Varmt välkommen till 99mac. Hoppas att du kommer finna något till nytta.

  • Medlem
  • 2004-12-15 02:02

Doh!! jag kom 3 år för sent

Jag missade att vi passerat 11.000 medlemmar - redan uppe i 11.200. Vi får väl fira vid 12.500 istället nu när vi ökar med 1000st i månaden

Ursprungligen av Björnström:

Jag missade att vi passerat 11.000 medlemmar - redan uppe i 11.200. Vi får väl fira vid 12.500 istället nu när vi ökar med 1000st i månaden

12.000 medlemmar nyss. Tjoho!

Ursprungligen av Björnström:

12.000 medlemmar nyss. Tjoho!

Och nu är vi 13.000st på 99mac och 6000st på iPod.se. Det är fascinerande att se hur snabbt iPod.se växer - den kommer gå om MacWorld och MacNytt i medlemsantal ganska snart. Skulle inte förvåna mig om den sajten kommer ha fler medlemmar än 99mac om något år faktiskt!

Ursprungligen av Björnström:

Jag missade att vi passerat 11.000 medlemmar - redan uppe i 11.200. Vi får väl fira vid 12.500 istället nu när vi ökar med 1000st i månaden

När är vi förbi Sweclockers?

Det känns helt sinnessjukt att det lilla som vi var med om i början, blev så här bisarrt stort. Känns otroligt skoj att man fått se lilla barnet växa till sig så pass (om du tillåter liknelsen Martin). Vi "gamla" moderatorer fick utstå mycket kärlek och spott innan den fungerande formen hittades.

Att nu få se att ännu en till, som i livet kan kallas veteran, hittar till det snabbt växande kärleksbarnet gör en bara ännu gladare till mods. Vi har alla fantastisk nytta av medlemmar i alla åldrar, i alla olika ämnen på forumet. Jag hoppas ni finner några svar i det jag bidrar till forumet, såsom jag är helt klart övertygad att jag kommer finna svar i det ni kan bidra med.
Med "åren" har jag funnit nästan störst nytta av att följa en tråd från början till slut. Att hela tiden kolla in i forumet och se om någon stött på något problem jag inte visste fanns, men som jag iom frågan blev varse om. Över den tidsperiod det tar fram till att lösningen kommer fram, så får man lära sig väldigt mycket om hur felsökning inom det specifika ämnet ter sig, så när nästa problem inom gebitet visar sig, så kan man finna lösningen själv eller ställa korrekta och specifika diagnoser direkt. Det är en ruggigt härlig känsla.

/En annan 99mac-veteran

Haha, det lär nog dröja även om vi faktiskt ökar ungefär lika fort som dom nu. iPod.se har verkligen fått fart också - dom passerar 5.000 medlemmar nu.

1
Bevaka tråden