Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

surrande ljud från iBooken

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2005-02-07 20:59

en dåligt uppskruvad bokhylla damp i golvet tidigare idag, och nu så hör jag ett surrande ljud från min knappt två veckor gamla iBook. ljudet verkar komma ifrån hårddisken, eller iaf nedre vänstra delen av datorn, om jag smäller till ordentligt i skrivbordet så försvinner det, men bara i max tio sekunder, vad kan ha hänt? och ännu viktigare hur gör jag för att bli av med det här väldigt irriterande ljudet?

Senast redigerat 2005-02-07 21:42
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-07 21:44

Förmodligen kommer du aldrig bli av med det såvida du inte byter hdd, verkar vara som skrivarmen är knas eller nått annat i hdd men situationen är inte god. Bästa man kan göra är nog att lämna in och se vad som är fel..

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2005-02-07 22:04

ajajaj, vad jobbigt. nu är ju ljudet inte så fruktansvärt irriterande att det motiverar dyra reperationskostnader (lite får man tåla när man är fattig student), men det är ju inte så skojj om skadan riskerar att bli värre om jag inte gör någonting åt det?

körde dock apple hardware test på datorn, både långa och korta testet, och den klagade inte på något, men den är kanske inte pålitlig?

1
Bevaka tråden