Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac OSX vill inte

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min dotter har en Imac G3 450Mhz som vi kört OSX på tidigare men nu försvan OSX, bara OS9 kvar. Provade att installera på nytt men stoppar mot slutet av installationen med texten "ett fel inträffade när rpogrampaketet skulle installeras" hela tiden.

Har bytt hårddisk, batteri, kollat firmware, provat alla tänkbara OSX men helt hopplöst.
Samma felmedelade hela tiden. Nu blir jag gråhårig snart av allt tjat.
Ja Mac mini lockar men lite dålig kassa för tilfället.
Hoppas på hjälp.

Micke

Formatterar du hårddisken innan du påbörjar installationen?
Vilken Version av Mac OS X är det du ämnar lägga in?
Använder du original Installationsskiva?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-13 20:32

Det kanske behövs en firmwareuppdatering?

Ursprungligen av Mondo:

Det kanske behövs en firmwareuppdatering?

Det skrevs att så är gjort, men om det är "rätt" version är ju en annan sak.
Det ska vara denna:Firmware

Edit: ser att du använder rätt Firmware.Du har alltså Mac OS X version 10.2, även kallad Jaguar.
Du behöver inte lägga in de tidigare versionerna av OS X, utan börja direkt med Jaguaren.
Starta som vanligt med C-tangenten nertryckt

Jag formatterar innan, OS 10,04 , 10,1 , 10,2. alla med samma felmedelande.
Jag har uppdaterat firmware till 4.1.9 hoppas att det är den rätta.

Nu går det inte att uppdatera classic till 9.2 utan att det blir systemfel. Dags att skicka burken på tippen?

Öppna burken och pilla ur och i minnena, kanske? Man kan ju hoppas på oxiderade kontakter...

När du får råd så köp en mac mini som du ansluter till imacens skärm
så slipper du köpa ny skärm och tangent bord

Hans

Äntligen

Ja vet fortfande inte var velet var, men skulle tänka mig CD läsaren. Jag satte hårddisken i en anna iMac och installerade från den och stoppade tillbaka disken och sen funkar det. Vi får se hur länge.
Tacka för alla tips.

Ursprungligen av hanshager:

När du får råd så köp en mac mini som du ansluter till imacens skärm
så slipper du köpa ny skärm och tangent bord

Hans

Hur fasiken gör man en sån manöver?

Jag antar att iMacens skärm sitter inkopplad med en intern VGA-kontakt (HD15), som skulle gå att förlänga, och dra ut genom ett lämpligt hål, till minin.

Ursprungligen av Mikael Tuborg:

Min dotter har en Imac G3 450Mhz som vi kört OSX på tidigare men nu försvan OSX, bara OS9 kvar. Provade att installera på nytt men stoppar mot slutet av installationen med texten "ett fel inträffade när rpogrampaketet skulle installeras" hela tiden.

Har bytt hårddisk, batteri, kollat firmware, provat alla tänkbara OSX men helt hopplöst.
Samma felmedelade hela tiden. Nu blir jag gråhårig snart av allt tjat.
Ja Mac mini lockar men lite dålig kassa för tilfället.
Hoppas på hjälp.

Micke

Tjenare

Det låter som ett minnes fel, jag har haft "samma" "problem" när jag skulle installera OS X, bytte ut minnena och sedan funkade det! Jag satte också min HD i en annan dator och installerade, men det funkade inte i min iMac förrän jag kollade minnena!

Mvh

1
Bevaka tråden