Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac mini i butik

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-07 09:13

Hej alla där ute!

Någon som vet om man kan köpa mac mini i butik än. Då tänkte jag fysisk och inte på nätet
Kollat in inLife och macoteket. På inLife får dom in ett gäng mac mini den 15e, men jag ser inga alternativ för att köpa till t.ex blåtand.

Nåväl, vet ni några fysiska butiker där man kan köpa mac mini över disk? Det kanske inte går än?

Tack för mig.

/Jocke

Mac Forum i GBG köpte jag min över disk med 1Gb monterat minne också

  • Oregistrerad
  • 2005-02-07 15:16
Ursprungligen av motif:

Mac Forum i GBG köpte jag min över disk med 1Gb monterat minne också

Konstigt att macforum säljer över disk, när de som har beställt inte har fått sina än?
(mig bland annat). när köpte du den?

Ursprungligen av Mare:

Konstigt att macforum säljer över disk, när de som har beställt inte har fått sina än?
(mig bland annat). när köpte du den?

Fredag den 4é !
MacForum på Föreningsgatan.

Jag beställde inte ens.. ringde på Fredag när jag kom på att jag vill ha en Mac Mini och skulle till GBG, då slog jag en signal på förmiddagen och lade undan en tills eftermiddah och bad att de skulle montera 1 Gb modul också

  • Oregistrerad
  • 2005-02-07 15:21

Okok. jag har beställt med blåtand nämligen. Ändå rätt konstigt tycker jag, de sa att de bygga den själv, å sätta i blåtand är ju inte särskillt svårt menar jag.

Ursprungligen av Mare:

Okok. jag har beställt med blåtand nämligen. Ändå rätt konstigt tycker jag, de sa att de bygga den själv, å sätta i blåtand är ju inte särskillt svårt menar jag.

Men de har inte fått några blåtand än!
Varför inte köpa en utan och sätta i själv ? likaså DVD brännare... varför vänta när man kan göra det enkelt själv och dessutom få en DVD brännare som är 4 * snabbare och dessutom stöd för Dual Layer!

Ursprungligen av motif:

...en DVD brännare som är 4 * snabbare och dessutom stöd för Dual Layer!

Finns det "slot-load"-brännare som bränner 16x och som har stöd för Dual Layer?
Var hittar man en sådan?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Finns det "slot-load"-brännare som bränner 16x och som har stöd för Dual Layer?
Var hittar man en sådan?

https://eshop.macsales.com/shop/item/7472/PIODVRK04L/

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Finns det "slot-load"-brännare som bränner 16x och som har stöd för Dual Layer?
Var hittar man en sådan?

Bränner 8* SORRY!! vet inte vart jag fick 16 från men ändå .. den är ju dubbelt så snabb och bränner Dual

  • Oregistrerad
  • 2005-02-07 15:40
Ursprungligen av motif:

Men de har inte fått några blåtand än!
Varför inte köpa en utan och sätta i själv ? likaså DVD brännare... varför vänta när man kan göra det enkelt själv och dessutom få en DVD brännare som är 4 * snabbare och dessutom stöd för Dual Layer!

Ahh, ledsen läste inte så noggrant. Ähh jag kan vänta en vecka till eller så. Även fast det är aningen jobbigt.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-07 13:17

macoteket säljer väl den nu? fast enligt hemsidan har dom den inte inne förren om ett par dagar visserligen..

  • Oregistrerad
  • 2005-02-07 13:25

Intressant, då blir de att åka in till stan någon dag. Känns ganska drygt att sitta och vänta till 11e mars då applestore levererar. Hur är det med utbyggnadsmöjligheter. T.ex som att bytta ut med bt? Går de över disk? Eller måste man köpa saker extra då?

Nåväl. Tack för mig.

Ursprungligen av Jocke Ekberg:

Intressant, då blir de att åka in till stan någon dag. Känns ganska drygt att sitta och vänta till 11e mars då applestore levererar. Hur är det med utbyggnadsmöjligheter. T.ex som att bytta ut med bt? Går de över disk? Eller måste man köpa saker extra då?

Nåväl. Tack för mig.

Om du öper en nu så får du inte DVD brännare eller Airport och Bluetooth.
Jag har bekräftat att du kan bygga ut allt detta efteråt!
Men du kan köpa den med extra minne som de monterar mot en summa.

DVD brännaren som sitter i från standard är en 4* DVD bränning..
Den du sätter i efteråt är 16* DVD bränning samt Dual Layer kompatibel..

PM:a mig för mer info vart du skall få detta fixat!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-07 13:32

skulle tippa på att det bara är BTO, vill du plussa den som finns så är det en utstickande bluetooth-dongle som gäller.. men jag vet inte säkert, åk dit eller ring dom så får du nog vettigare svar

  • Oregistrerad
  • 2005-02-07 14:25

Oj tackar för alla svar!

Jo de var som jag trodde med andra ord. ( tänkte på bt och ap )
Nu när jag har funderat på det så är de nog så att jag inte behöver dom sakerna så de blir perfekt att köpa datorn BTO.

Minnet är ju frågan då, men de skulle jag nog kunna montera själv, bara man får ett som passar till mac mini.

DVDn funderade jag faktiskt på att sätta dit efteråt. Skulle vara riktigt schysst om du gav mig lite länkar sen motif, skickar iväg ett PM efter detta. Uppskattas mycket

Någon som vet vilka butiker som får in mac mini i dagarna? Vill ha min lille vän nu!

Jocke

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-07 15:18

mare du beställde väl för sent. jag har fått min sne en vecka tillbaks

  • Oregistrerad
  • 2005-02-07 15:50

finns tydligen här oxå - lite närmre och lite enklare att importera (kanske)...

  • Medlem
  • 2005-02-09 15:12

Vad kostar det att få en sån inmonterad då?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 18:31
Ursprungligen av Pär:

finns tydligen här oxå - lite närmre och lite enklare att importera (kanske)...

Om det handlar om att hitta närmare och enklare, så finns de i Sverige också. PowerPC både säljer och monterar.

Självklart dyrare än att göra allt själv, men det är i alla fall närmare...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 18:45
Ursprungligen av Palle:

Om det handlar om att hitta närmare och enklare, så finns de i Sverige också. PowerPC både säljer och monterar.
Självklart dyrare än att göra allt själv, men det är i alla fall närmare...

Det var som f*n…
PowerPC.se börjar bli en kul affär

Passar den i en iMac G5 även fast den enligt PowerPCs inforamtion inte gör det?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 01:05
Ursprungligen av Svampisen:

Passar den i en iMac G5 även fast den enligt PowerPCs inforamtion inte gör det?

Vad jag kan se, svampis, så är det en annan SuperDrive-serie (Matshita) i iMac G5, men jag kollar upp läget, så kanske vi kan få fram en sån åt dig ändå...

...och Pär
PPC är som vanligt en kul affär - och Pär börjar bli riktigt insiktsfull...

1
Bevaka tråden