Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

era erfarenheter kring DWL-122, usb wlan modul

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-02-05 02:40

tänkte höra med er vad ni tycker om dessa wlan moduler för usb. jag får ju 2 st (en till min g3 ibook & min pc) för halva priset vad ett airport kort till ibooken min kostar så jag funderar därför på detta alternativ.

någon annan modul nu rekommenderar? hur är era erfarenheter kring dessa produkter? hur är täckning & elförbrukning jämfört med det interna kort som är ämnat för ibooken egentligen?

http://www.dlink.se/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUDLYZU93ygJVYKOhST9vhLPG3yV3oUoF4hqltbNlwaaRp7jwrEj2onGQTo48EBt/mzKDkLE4Xte3dbo8=

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-02-05 07:58

Jag har använt en DWL-122 med en iMac G3. Den fungerar bra med version 1.4.7 av deras drivrutiner. De hittar du här på D-links hemsida i Simgapore:

http://www.dlink.com.sg/products/support.asp?pid=175#drivers

  • Oregistrerad
  • 2005-02-07 10:40

har prövat DWL-122 på en imac, nära inpå oanvändbart,tappade kontakt med basstationen
med jämna mellan rum, satt in ett Airport kort , betydligt dyrare, MEN fungerar perfekt !

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-02-07 10:44
Ursprungligen av kapton:

har prövat DWL-122 på en imac, nära inpå oanvändbart,tappade kontakt med basstationen
med jämna mellan rum, satt in ett Airport kort , betydligt dyrare, MEN fungerar perfekt !

Då hade du antagligen inte tillgång till version 1.4.7 av drivrutinen. Den finns bara på deras singaporeanska hemsida. De tidigare versionerna har inte fungerat tillförlitligt med senare versioner av Mac OS X.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-07 14:09
Ursprungligen av Macus:

Då hade du antagligen inte tillgång till version 1.4.7 av drivrutinen. Den finns bara på deras singaporeanska hemsida. De tidigare versionerna har inte fungerat tillförlitligt med senare versioner av Mac OS X.

aha, då kanske jag skall vänta med att kasta den, skall pröva ikväll,
vore bra ifall det fungerar jämförbart med Airport kortet.

1
Bevaka tråden