Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minst smärtsamma datorbytet någonsin!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 13:28

Fick min nya ibook G4 12" 1.2 Ghz ett par dagar sen. Det här är min andra mac i ordningen och jag lämnar en gamal ibook G3 ibook bakom mig.

Måste säga att jag är grymt nöjd. Bara att plugga in datorn och sätta igång. Enda skillnaden är att datorn är snabbare och kraftfullare.

Ibooken har utrustats med ett nytt tagentbord som känns mindre plastigt än föregående modeller. Känns som att skriva på en stationär mac.

Cubase SX och Reason fungerar grymt tillsammans med Rewire och Traktor flyter otroligt bra.

Snart kommer en 1 Gb minne på posten också..

  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 13:54

Livet är 120mph i ytterfil

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-02 14:18

tss minst 200mph i alla filer

Ursprungligen av The_JJ:

tss minst 200mph i alla filer

Väntar fortfarande på min dylika. Filbunke på sin höjd, just nu.

Och Pär, ta av avataren tomteluvan nu!
Såg att det föreställde steve himself. Hade ingen aning.... :eek:

Ursprungligen av Carl Bjerkert:

Väntar fortfarande på min dylika. Filbunke på sin höjd, just nu.

Och Pär, ta av avataren tomteluvan nu!
Såg att det föreställde steve himself. Hade ingen aning.... :eek:

Jaså är det Steve? Jag har alltid trott att det är Pär själv som ung! (vet iofs inte hur gammal du är, Pär)

Beställde min idag, hoppas att det går fort och smärtfritt

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-02 22:00

Gör det säkert

Ursprungligen av i_smurawa:

Cubase SX och Reason fungerar grymt tillsammans med Rewire och Traktor flyter otroligt bra.

Hur mycket minne har du? Om Reason och Traktor funkar fint med 256 (eller 512, ska uppgradera senare) kommer jag älska min kommande iBook mer än vad jag redan gör.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-04 10:19

När jag skrev meddelandet hade jag bara de förinstallerade 256 Mb. Nu har jag dock installerat
1 Gb minne till. Nu går det ännu snabbare. Nice.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2005-02-04 22:36

Väntar jag med:)

Beställde en 12" iBook här om dagen... lite orolig att jag inte ska vara nöjd med skärmen då jag är van vid min gamla TiBook med 15" skärm.
Någon som vet hur Photoshop fungera på 12" tex?
Det jag vill åt med 12" är bärbarheten, plus att det är den snyggaste av alla bärbara macar just nu!

/sparrow

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-05 00:07
Ursprungligen av sparrow:

Beställde en 12" iBook här om dagen... lite orolig att jag inte ska vara nöjd med skärmen då jag är van vid min gamla TiBook med 15" skärm.
Någon som vet hur Photoshop fungera på 12" tex?
Det jag vill åt med 12" är bärbarheten, plus att det är den snyggaste av alla bärbara macar just nu!

/sparrow

Photoshop funkar helt ok på ytan som 12" ger men hade inte skadat med att ha lite större yta

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2005-02-05 17:38
Ursprungligen av The_JJ:

Photoshop funkar helt ok på ytan som 12" ger men hade inte skadat med att ha lite större yta

Låter bra att det kan fungera:)

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-05 00:34
Ursprungligen av sparrow:

Beställde en 12" iBook här om dagen...
-snip-
Det jag vill åt med 12" är bärbarheten, plus att det är den snyggaste av alla bärbara macar just nu!

Vill bara korrigera dig lite, inte snyggast av bärbara macar utan... syggast av BÄRBARA DATORER menar du väl Jag är SUPERnöjd med min iBook 12,1"

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2005-02-05 17:40
Ursprungligen av nubi:

Vill bara korrigera dig lite, inte snyggast av bärbara macar utan... syggast av BÄRBARA DATORER menar du väl Jag är SUPERnöjd med min iBook 12,1"

Ja, tänkte inte ens på att jämföra med PC, dom kommer inte upp i samma nivå:) Möjligen Sony Vaio då, där är det bara Windowset som är fel, men snygg dator.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-06 19:03
Ursprungligen av sparrow:

Ja, tänkte inte ens på att jämföra med PC, dom kommer inte upp i samma nivå:) Möjligen Sony Vaio då, där är det bara Windowset som är fel, men snygg dator.

Jo Sont Vaio är grymt fint pc duger endast till spel enligt mig

1
Bevaka tråden