Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

K700i Blinkande lampa?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-05 14:08

Är det någon som vet varför det blinkar en röd lampa vid powerknappen på min K700i efter det har ringt till mig? Har letat i instruktionsboken och på SonyEricssons sajt men inte hittat någon förklaring. Den blinkar bara när jag tagit emot eller missat ett samtal. Men slutar inte blinka efter att jag ringt upp det missade samtalet eller svarat.

Är väldigt nyfiken på vad den betyder. Är det någon vänlig själ som kan säga varför den blinkar?
Tack på förhand
//
Jörgen

Jag tror den varnar för lågt batteri, det är enda gången jag har sett den iaf

  • Oregistrerad
  • 2005-02-05 14:27
Ursprungligen av Kellogs:

Jag tror den varnar för lågt batteri, det är enda gången jag har sett den iaf

Iofs är min telefon bara några dagar gammal men batteriet är fortfarande halvt och det blinkar ju bara när jag tar emot samtal. När jag har ringt är den släckt. Skumt men tack ändå.

Är det någon som vet något mer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-05 15:41

På ericssons tidigare modeller tec t28 eller 360(hete den så?) så hade dom blink medelanden.
Dvs att den blinkade si när du missat ett samtal eller så är du fått ett mess.

Det hade dom när man tex satt i möte eller va på bio och det va mörkt så kunde du snabbt navigera fram telefonen (du ser va den är) och du kan se om du ens behöver ta fram den!

Har själv en k700 men har inte lagt märke till den lys funktionen. Den finns inte ens när jag testar att ringa till den.

Vet att t610 lyser rött vid styrpinnen när du har dåligt med batterier.

//T

  • Oregistrerad
  • 2005-02-05 17:59
Ursprungligen av atomlab:

På ericssons tidigare modeller tec t28 eller 360(hete den så?) så hade dom blink medelanden.
Dvs att den blinkade si när du missat ett samtal eller så är du fått ett mess.

Det hade dom när man tex satt i möte eller va på bio och det va mörkt så kunde du snabbt navigera fram telefonen (du ser va den är) och du kan se om du ens behöver ta fram den!

Har själv en k700 men har inte lagt märke till den lys funktionen. Den finns inte ens när jag testar att ringa till den.

Vet att t610 lyser rött vid styrpinnen när du har dåligt med batterier.

//T

Det kan ju vara så att den blinkar för att batteriet inte är riktigt inkalibrerat än och därför så larmar den om att det börjar bli dåligt redan innan det är slut. Nivåmätaren på telefonen visar inte sista pinnen än iaf. Den slutar emellertid att blinka efter ett tag visar det sig. Så det kan nog vara batteri varningen ändå. Återkommer om jag kommer fram till något mer.

Tack för hjälpen

  • Oregistrerad
  • 2005-02-06 20:29

Kan säga att Kellogs hade rätt. Det märkliga var bara att min batteriindikator visade halvt batteri när jag såg det första gången. Tack för all hjälp!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-06 22:12

Det är varnignen för lågt batteri, min k700i är oxå knasig ibland.

1
Bevaka tråden