Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CoD 1.5 patch ute!

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Call of Duty v. 1.5 uppdatering kan hittas här:

http://macgamefiles.com/detail.php?item=18217

Nu bör man kunna spela mot de där pc-nissarna igen

Call of Duty 1.5 Update
- Re-enables PC/Mac multiplayer.

- Added one new Multiplayer map. This map supports all current game types:

mp_tigertown

Tigertown is a small farm town located in Normandy, France which has been partially destroyed by a heavy artillery attack. The environment is designed for “Search and Destroy” as the American Airborne forces push their way up the town’s hillside to knock out the flak88 and Tiger tank heavily guarded by the German Waffen SS. The Allied forces need to attack strategically and gain ground quickly so as to distract the Axis from properly defending their positions. Precision flanking from both sides is a key factor when taking over and controlling the town.

- Players in HQ, RE, SD, TDM, and BEL games can now call timeouts. To call a timeout, use \matchtimeout in the console. To end a timeout in progress, use \matchtimein. These commands are bindable. (Note to mod-makers: in order to allow your players to call timeouts, the players have to belong to a team.ex: Allies/Axis.)

Ursprungligen av johan dansk:

Call of Duty v. 1.5 uppdatering kan hittas här:

http://macgamefiles.com/detail.php?item=18217

Nu bör man kunna spela mot de där pc-nissarna igen

Pow tajden

På tiden alltså.. Vart gick du i skolan Andersson? kan det bli lite spel ikväll nu då?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-03 08:12

Jag hoppas verkligen att de har fixat sol buggen... Den som gr att det laggar när man tittar in i solen (det ska det inte göra på en powermac 2.5 ghz med geforce 6800 ultra speciellt inte när det inte gör det på en powerbook 1ghz med geforce 4 400 go)

Nu när den här pathen finns. Ska jag ta tillbaka min beställning på Expansion Pack United Offensive? Eller kommer jag ha stor användning av den iaf, i multiplayer-spel?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-03 19:30

Nu blir jag tokig! Det här är mitt problem:

När jag spelar Cod multi/singelplayer flyter det utmärkt på mellan 50-90 framerates beroende på hur många spelare och storlek på banan. Nu är det så att man blir bländad om man tittar in i solen, helt perfekt. Nu är mitt problem att så fort jag tittar in i solen börjar det lagga fruktansvärt! Frameraten ligger fortfarande bra till (35-60) och det spelar ingen roll om jag sänker grafikinställningarna.

Spec:

Powermac 2.5 GHz
Geforce 6800 Ultra 256 Mb
2.5 Gb RAM
Call of Duty 1.5

Det funkar utmärkt på min Powerbook:

1 GHz
1 Gb RAM
Geforce 4 440 Go 64 Mb
Call of Duty 1.4

Ursprungligen av Rayden:

När jag spelar Cod multi/singelplayer flyter det utmärkt på mellan 50-90 framerates beroende på hur många spelare och storlek på banan. Nu är det så att man blir bländad om man tittar in i solen, helt perfekt. Nu är mitt problem att så fort jag tittar in i solen börjar det lagga fruktansvärt! Frameraten ligger fortfarande bra till (35-60) och det spelar ingen roll om jag sänker grafikinställningarna.

Även om du stänger av lensflares?

Jag föreslår nog du skickar iväg ett mail till Aspyr's support (länken finns nånstans på aspyr.com), vad jag har hört brukar de höra av sig relaativt snabbt..

Såg att nu finns det ännu en ny patch till UO. 1.5.1b heter den.

http://macgamefiles.com/detail.php?item=18543

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

På tiden alltså.. Vart gick du i skolan Andersson?

Snapphaneland...

Såg att det har kommit en patch till United Offensive också. Kräver bredband, 319MB stor.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-02-04 19:20
Ursprungligen av Michael Larsson:

Såg att det har kommit en patch till United Offensive också. Kräver bredband, 319MB stor.

Var då? Finns inte hos Aspyr...

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-02-04 21:08
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Finfint. Gick rätt snabbt med bittorrent.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-02-04 21:17

Trist att sparade singelplayer-spel från 1.4 inte vill funka längre.

Aj, det hade jag ingen aning om att de försvann.. Lite trist ju. Får kolla om mina banor på det vanliga är kvar.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-03-25 11:10
Ursprungligen av hugin:

Trist att sparade singelplayer-spel från 1.4 inte vill funka längre.

Även om du sparar undan den gamla programfilen innan du uppdaterar och sedan använder den för SP?

Ursprungligen av memark:

Även om du sparar undan den gamla programfilen innan du uppdaterar och sedan använder den för SP?

Vilken fil sparar man isf om jag vill spara de gamla spelen innan jag uppdaterar till 1.5.1b?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-03-25 12:27

Jag är inte säker på att det går, men om det enbart är programfilen som uppdateras, så borde det räcka att göra en kopia på filen "CoD United Offensive SP". Vill du vara på den säkra sidan kan du ju ta en kopia på hela CoD-mappen!

1
Bevaka tråden