Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Illande ljud i ibook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-04 15:20

Min ibook (köpt i november) har fått ett illande ljud när jag rör på skärmen för att ändra vinkeln och har när jag annars rör skärmen ett lätt ' knackande ljud'. Är det någon som ha en aning vad detta kan bero på ?

Hårt åtdragna gångjärn med hög friktion, det var samma på min första iBook. Inget att oroa sig för skulle jag tro. Efter ett tag försvann ljudet från min iBook.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-04 16:26

Jag tror jag glömde skriva att oljudet försvinner då jag drar ner ljudet till noll, dvs problemet sitter ej i hårdvaran. Oljudet kom igår i samband med att jag spelade en cd- skiva som förde ett väldigt oljud- mer än det brukar låta med en cd i inkastet.

Ja då blev det skillnad...

Hm, låter helmysko. Jag har inte en aning. Det måste nästan ha med hårdvaran att göra i alla fall, skärmen skickar ju inte signaler till övriga datorn om hur pass stängd den är... (förutom när man drar ner den så pass långt som till vila-läget då förstås)

En vild chansning skulle vara att kabeln till högtalarna glappar lite och att kablarna till TFT:n drar i dem när du ändrar läge på skärmen.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-04 18:19

Tack för dina svar! Jag tror jag får låta min macfrälste svåger titta lite närmare på datorn i helgen- att öppna datorn och dra i kablar ger jag mig helst inte på.

1
Bevaka tråden