Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bild på din Mac mini!

Tråden skapades och har fått 99 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-01-31 21:49

Nu när folk har börjat få sina Mac Mini´s tycker jag det är dags att folk börjar visa bilder på sina små underverk. Väntar fortfarande på min.

Och glöm inte att få med vilken skärm, tangentbort och mus ni valt till.

//Fiiz

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-01-31 21:52

kanske lite dumt svar detta..men jag ville bara påpeka att jag håller med dig helt! ^^
när man sitter å väntar så är det väldigt skönt att få se lite bilder
så man ser att det är värt att vänta på =P
seså! bilder!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2005-01-31 21:56

Antar att det bara är jag som tycker att Internet har översvämmats med uppackings-bildserier enda sedan den släpptes i USA.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-31 22:07

bilder

Här är lite bilder på min mini mac som kom idag
Man får nog ta och skaffa ny skärm och ett Apple tangentbord snart

  • Oregistrerad
  • 2005-01-31 22:15

Jag lovar att jag ska spamma er med bilder när min anländer i övermorgon

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-01 00:21

Här är bilder på min skönhet då....

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-01 01:09

läcker!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-01 07:55

Nu till frågan, 1.25 / 1.42 ghz, hur mycket låter dom?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-01 09:25
Ursprungligen av Jocke Ekberg:

Nu till frågan, 1.25 / 1.42 ghz, hur mycket låter dom?

Jag vet inte vad en 1,25a låter som, min är en 1,42a...
Men min låter som en liten hårfläkt (bara en liiiiten) när den får jobba järnet, men det är en varvtalsstyrd fläkt så den ökar sakta upp till maxvarv för att sen efter bara en kort stund när belastningen sjunkit så sjunker även fläktvarvet ner till i princip noll. Under normalbelastning (surf eller liknande) låter den ingenting i princip, men när den får jobba mycket med hårddisken eller processorn så varvar den upp.

Beträffande min SuperDrive så låter den som en dylik skall, varken mer eller mindre. Minin står ju på en bordsskiva med stor anläggningsyta, i princip hela minins botten är gummibelagd och den vilar ju på bordet, så givetvis fortplantar sig vibrationer från skeva skivor ner i bordet med. Men det är inget som stör, när man tittar på en DVD t.ex så snurrar ju skivan inte så fort.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-01 09:42
Ursprungligen av nubi:

Jag vet inte vad en 1,25a låter som, min är en 1,42a...
Men min låter som en liten hårfläkt (bara en liiiiten) när den får jobba järnet, men det är en varvtalsstyrd fläkt så den ökar sakta upp till maxvarv för att sen efter bara en kort stund när belastningen sjunkit så sjunker även fläktvarvet ner till i princip noll. Under normalbelastning (surf eller liknande) låter den ingenting i princip, men när den får jobba mycket med hårddisken eller processorn så varvar den upp.

Beträffande min SuperDrive så låter den som en dylik skall, varken mer eller mindre. Minin står ju på en bordsskiva med stor anläggningsyta, i princip hela minins botten är gummibelagd och den vilar ju på bordet, så givetvis fortplantar sig vibrationer från skeva skivor ner i bordet med. Men det är inget som stör, när man tittar på en DVD t.ex så snurrar ju skivan inte så fort.

Härligt att höra! Att processorfläkten är i princip tyst när datorn bara står tycker jag är ett stort plus. Lite skillnad fårn min pclaptop för tillfället Nåja, om 6 veckor får jag min lille vän. En switcher! Heh

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-02-01 10:33

Ni som nu fått era minisar. Hur upplever ni prestandan? Jag sitter i valet och kvalet om jag skall beställa en mac mini nu eller vänta tills jag får råd och beställa en iMac G5. Om minin klarar att köra iMovie och annat med bra prestanda är valet inte så svårt längre... ** Hoppas på det ***

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-01 12:16
Ursprungligen av a-born:

Ni som nu fått era minisar. Hur upplever ni prestandan? Jag sitter i valet och kvalet om jag skall beställa en mac mini nu eller vänta tills jag får råd och beställa en iMac G5. Om minin klarar att köra iMovie och annat med bra prestanda är valet inte så svårt längre... ** Hoppas på det ***

KÖR för 17! Min 1,42GHz mini med 512Mb upplever jag mycket snabbare än min 1,2GHz 768Mb iBook. Kan ju bara vara så att man VILL känna att den är snabbare, men faktum är att den känns rejält rappare än iBooken.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-02 08:18
Ursprungligen av nubi:

KÖR för 17! Min 1,42GHz mini med 512Mb upplever jag mycket snabbare än min 1,2GHz 768Mb iBook. Kan ju bara vara så att man VILL känna att den är snabbare, men faktum är att den känns rejält rappare än iBooken.

En nyinstallerad och fräsch dator känns alltid rappare än en som har kört ett tag. Den nyare behöver inte ens vara nominell snabbare för att den skall kännas så ändå.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 08:49

film

Jag har gjort en liten film på uppackningen

http://home.student.uu.se/gutr8521/macmini

Ursprungligen av gustaftroeng:

Jag har gjort en liten film på uppackningen

http://home.student.uu.se/gutr8521/macmini

Blir ingen Oscar men ett trevligt initiativ!

Edit: Inlägg 100!

Ursprungligen av gustaftroeng:

Jag har gjort en liten film på uppackningen

http://home.student.uu.se/gutr8521/macmini

Dagens rulle! Gillar särskilt ljudet när frigoliten slår i golvet

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-05 17:48
Ursprungligen av Stefan Johansson:

Dagens rulle! Gillar särskilt ljudet när frigoliten slår i golvet

Jag spelar upp den baklänges, så man ser hur han packar ner den! Då blir man inte lika avundsjuk, för min Mini skulle ha kommit igår, men det gjorde den inte!

Ursprungligen av nubi:

Under normalbelastning (surf eller liknande) låter den ingenting i princip, men när den får jobba mycket med hårddisken eller processorn så varvar den upp.

Jag är väldigt nyfiken på hur stor kontinuerlig belastning på processorn som behövs för att fläkten ska gå igång. Min PM 1 Ghz brukar nästan för jämnan ha en belastning på ca 20-30% om jag kollar med aktivitetskontroll (pga program som går i bakgrunden). Någon som kan kolla ungefär vid vilken belastning som fläkten går igång på minin?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-01 07:57

Problemet är bara att allt annat ser fult ut jämfört med Mac mini. Alla gamla PC-grejor ser ut som skit.

Ursprungligen av Mondo:

Problemet är bara att allt annat ser fult ut jämfört med Mac mini. Alla gamla PC-grejor ser ut som skit.

*Ping* Dagens i-landsproblem

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2005-02-01 08:25

Det ser märkligare och märkligare ut i datorvärlden med mindre och mindre datorer samtidigt som skärmarna blir större och större...

Ursprungligen av iggy:

Det ser märkligare och märkligare ut i datorvärlden med mindre och mindre datorer samtidigt som skärmarna blir större och större...

Tur att det inte är tvärtom.

Ursprungligen av iggy:

Det ser märkligare och märkligare ut i datorvärlden med mindre och mindre datorer samtidigt som skärmarna blir större och större...

Tänk om någon skulle bygga in pyttedatorn i den störa skärmen... nja...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-01 09:09
Ursprungligen av markisevil:

Tänk om någon skulle bygga in pyttedatorn i den störa skärmen... nja...

Tja, som iMac G5 då....

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2005-02-01 20:41
Ursprungligen av markisevil:

Tänk om någon skulle bygga in pyttedatorn i den störa skärmen... nja...

Det tycker jag vore intressant... eller om de byggde in en miniskärm i minin. Fast det såg jag någonstans nyss väl?

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2005-02-01 22:40

Här är min mini och bilder på när jag pillade in minne i den. Var ganska lätt att öppna den men att få tillbaks locket var ju inte så lätt. Många små piggar och sånt som inte ville komma på plats. Gick bra när jag tog i lite mer.
(Tog med en mörkerbild också)

Senast redigerat 2005-02-01 23:06
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-02-01 22:46
Ursprungligen av mkee:

Här är min mini och bilder på när jag pillade in minne i den. Var ganska lätt att öppna den men att få tillbaks locket var ju inte så lätt. Många små piggar och sånt som inte ville komma på plats. Gick bra när jag tog i lite mer.

Oo, är det där ett såntdär lysande tangentbord du har där? (många "där")
kan vi inte få se den i mörkret? ^^

kul idé att koppla in touchscreen också

Edit: tack för bilden i mörkret ^^

Senast redigerat 2005-02-01 23:33
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-01 23:00
Ursprungligen av mkee:

Här är min mini och bilder på när jag pillade in minne i den. Var ganska lätt att öppna den men att få tillbaks locket var ju inte så lätt. Många små piggar och sånt som inte ville komma på plats. Gick bra när jag tog i lite mer.

en portabel dator hade varit perfekt att ha monterat i bilen

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2005-02-01 23:08
Ursprungligen av The_JJ:

en portabel dator hade varit perfekt att ha monterat i bilen

Jupp, den ska in i bilen när det blir lite varmare väder.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 21:25
Ursprungligen av mkee:

Här är min mini och bilder på när jag pillade in minne i den. Var ganska lätt att öppna den men att få tillbaks locket var ju inte så lätt. Många små piggar och sånt som inte ville komma på plats. Gick bra när jag tog i lite mer.
(Tog med en mörkerbild också)

Vad är det för belyst tangentbord du har?

Bevaka tråden