Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bordsladdare, finns dom?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det bordsladdare till alu-böckerna? Apple verkar inte ha nåt.

Vad menar du med en bordsladdare. Ska du ladda bordet?

En apparat i vilken man placerar batteriet för laddning, då datorn befinner sig på annat håll.
Det finns för Powerbook G3, men för G4 vet jag inte.

Ursprungligen av Örjan Borgström:

Vad menar du med en bordsladdare. Ska du ladda bordet?

Nä det var faktiskt inte det jag menade. Men jag kan inte sticka under stol [color="grey"](uppladdningsbar eller icke)[/color] med att din missuppfattning öppnar nya svindlande och säkerligen utvecklingsbara perspektiv.

och fresten! hade jag menat bordet så hade jag skrivit inlägget i forum: Apple/hårdvara/möbler/avställningsytor/bord

Ursäkta, jag kunde bara inte inse varför batteri och dator skulle finnas på olika håll, om man inte har ett extrabatteri förstås.

Ursprungligen av Örjan Borgström:

Ursäkta, jag kunde bara inte inse varför batteri och dator skulle finnas på olika håll, om man inte har ett extrabatteri förstås.

exakt! Det är ju dölöjligt att låsa sin bärbara maskin till en bestämd plats bara för å ladda batteriet.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-04 09:34
Ursprungligen av David Slättne:

exakt! Det är ju dölöjligt att låsa sin bärbara maskin till en bestämd plats bara för å ladda batteriet.

Jag förstår dina önskemål, men eftersom du laddar batteriet i datorn medan du jobbar och lätt byter detta mot ett urladdat medan datorn är igång med den vanlig laddaren, tillför du ju inget postivt med att ha en extra laddare. Laddar du batteriet i en extern laddare, måste du ju ändå byta mot det som sitter i datorn vid något tillfälle. Det är lika bökigt att byta batteriet i datorn i alla fall.
Det finns ju inga produkter på marknaden så vitt jag vet, men orskaen till detta är nog snarare att man som tillverkare inte vågar satsa på en batteriladdare som inte passar för nästa generations batterier. Apple har ju för vana att ändra batteridesignen med varje hårdvaruuppdatering. PowerBook G4 Titanium har ju bara den 3 olika typer av batterier, trots att de serlika ut på utsidan.

1
Bevaka tråden