Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firewirehårddisk startar ej

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en extern firewirehårddisk i en ONE Technologies märkt låda. Den fungerar förutom en mycket irriterande grej. Om man slår på den med firewiresladden redan ansluten mellan hårddisk och dator snurra bara fläkten igång men själva hårddisken startar inte. Om man däremot första tar ur firewiresladden och sedan slår på den externa disken hoppar den snällt igång och man kan sedan man anslutit sladden igen komma åt på vanligt sätt. Det är lite enerverande att behöva plocka i och ur firewiresladden i onödan. Tips på vad göra emottas tacksam.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-10 14:14

Låter som det är interfacet som det är fel på. Vet ej hur man lagar. Jag har en skum hårddisk jag också, eller interface menar jag.

Datorn jag hade innan förstörde mitt interface, har en ALU FariSmart. Nu funkar den bara med min gamla 20 gig HD och endast när datorn är på får jag upp den på skrivbordet, startar jag om datorn medan hårddisken är på dyker den inte upp.

Men de andra två lösa discarna jag prova att sätta i den, fick jag inte kontakt. Köpte två nya ALUlådor och nu funkar det som vanligt. Men 20 gigaren får jag kontakt med varje gång från den trasiga ALUlådan.
Samtliga diskar har jag formaterat om flera gånger.

Men ditt problem verkar vara så där lite skumt, man tycker ju att de borde funka eller inte alls, men de kan tydligen fungera olika bra, lite halft, finns ingen logik.

För vad är det för skillnad på en stor och en liten hårddisk förutom fabrikatet? Har kommit fram till att min ALUlåda bara funkar med en hårddisk av alla de som jag hittils provat.

1
Bevaka tråden