Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tablet Mac...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-31 10:01

Finns det några "riktiga" rykten om hurvida mac kommer att utveckla en variant av det (ja jag gillar det) eminenta idén tabletPC.

Jag vet att många tycker det vara en konstig variant av en dator, men för alla oss som arbetar lite varstans så är det (skulle det vara) ett bra verktyg för att presentera och handha information på alla möjliga sätt.

Jag menar tänk er själv - att kunna sitta i ett möte och på en SNYGG tablet kunna föra anteckningar, ändra information, och rita direkt på skärmen...

Arbetar som proj Ledare på reklambyrå och skulle gilla att denna variant skulle existera, alternativt något annat innovativt som jag inte vet vad det skulle vara

/Tangen

Senast redigerat 2005-02-03 13:22
  • Oregistrerad
  • 2005-01-31 10:56

Newton, fast du är lixom tio år för sent ute...
(Alternativt Apple tio år för tidigt.)

Du skulle ju kunna testa Wacom's Cintiq som är ett ritbräde och en skärm i ett.

Kolla här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-31 13:39

jag fattar

Jag gillar i o f s wacom plattan, men den har inte defacto "ta med sig möjligheten" som jag eftersöker, sen vet jag att jag är 10 år för sen, men vad ska man göra

lite till

....................

Det är så att det man saknar med en bärbar dator är att den inte lämpar sig såbra att sitta imöte med, att kunna dra saker för kund/de personer man ha möte med. Det känns lite pretto att sitta med uppslagen dator och pyssla med anteckningar, i så fall använder jag uteslutande block - men de gånger man ska göra en keynotepres eller en pp elller en beta hemsida för all del så kan man inte fortsätta ha den uppe, eller ändra direkt på skärmen utifrn det som mötet kommer fram till...

Är det liksom bara jag som tycker att vore en bra idé
?

/Tangen

Senast redigerat 2005-02-01 09:29
  • Medlem
  • Borås
  • 2005-02-03 10:16

Nädå, jag håller med!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-03 13:18
Ursprungligen av amolle:

Nädå, jag håller med!

Finemang, jag håller denna tråd levande - bara för att få lite "respons" från er lite mer avancerade Mac användare

Tänk, sitter på ett café och pysslar men istället för att öppna locket på powerbooken kan man plocka upp plattan, öppna illustrator och liksom sitta och pilla lite, eller i ett möte föra anteckningar utan att för den skull sita och knappa på ett tangentbord, jag menar - Copa, AD, CD grafiker torde ha bra användning för ett doodle block som sparas i datorn för att rippa ner i en riktig burk ???

Jag gillar, ska skicka ett förslag till apple

ska även skissa på hur den ska se ut -postas om nån dag (vad jag tycker )

  • Medlem
  • 2005-02-03 14:11

Jag tycker att det ska vara en riktig dator i så fall, med ett riktigt penn-OS. Jag vet att jag skulle skaffa det. Musen känns som svartvit stillbild, om en pennstyrd dator är rörlig färgfilm. För mig är det ett mysterium att man använder den fortfarande.

Storleken borde vara som 15" Powerbook, men med lite högre upplösning och tryckkänslig. Den ska vara utvecklad för grafisk användning, och inte corporate... tycker jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-03 14:27

Självklart ska det vara en vass burk, hellre betala 25 KKR för nåt bra än att betala 15 KKR för något som bara funkar med administrativa grejer, det är fn så mkt bättre att ha en dator som pallar att öppna och arbeta i Photoshop / Illustrator etc, vass prestanda = viktigt,

/Tangen

1
Bevaka tråden