Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tablet Mac...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-31 10:01

Finns det några "riktiga" rykten om hurvida mac kommer att utveckla en variant av det (ja jag gillar det) eminenta idén tabletPC.

Jag vet att många tycker det vara en konstig variant av en dator, men för alla oss som arbetar lite varstans så är det (skulle det vara) ett bra verktyg för att presentera och handha information på alla möjliga sätt.

Jag menar tänk er själv - att kunna sitta i ett möte och på en SNYGG tablet kunna föra anteckningar, ändra information, och rita direkt på skärmen...

Arbetar som proj Ledare på reklambyrå och skulle gilla att denna variant skulle existera, alternativt något annat innovativt som jag inte vet vad det skulle vara

/Tangen

Senast redigerat 2005-02-03 13:22
  • Oregistrerad
  • 2005-01-31 10:56

Newton, fast du är lixom tio år för sent ute...
(Alternativt Apple tio år för tidigt.)

Du skulle ju kunna testa Wacom's Cintiq som är ett ritbräde och en skärm i ett.

Kolla här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-31 13:39

jag fattar

Jag gillar i o f s wacom plattan, men den har inte defacto "ta med sig möjligheten" som jag eftersöker, sen vet jag att jag är 10 år för sen, men vad ska man göra

lite till

....................

Det är så att det man saknar med en bärbar dator är att den inte lämpar sig såbra att sitta imöte med, att kunna dra saker för kund/de personer man ha möte med. Det känns lite pretto att sitta med uppslagen dator och pyssla med anteckningar, i så fall använder jag uteslutande block - men de gånger man ska göra en keynotepres eller en pp elller en beta hemsida för all del så kan man inte fortsätta ha den uppe, eller ändra direkt på skärmen utifrn det som mötet kommer fram till...