Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brännarproblem!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Yo!

Jag har ett problem med min brännare på min iBook. Det är en CD-R/DVD.
Problemet uppstår när jag sätter i en blank skiva. Förr så dök skivan i finder-
fönstret så det var bara drag´n´drop som gällde. Nu verkar den inte fatta att
jag sätter i en skiva för den dyker inte upp.

iTunes fattar ibland, imorse gjorde den inte det, men ikväll gör den det!

Är det någon som haft samma problem, eller någon som vet vad det kan bero på?

Tack på förhand!

Christopher

  • Medlem
  • 2005-01-28 23:28

Kolla Systeminställningar -> CD och DVD så att inte är valt "Ignorera" när en tom CD/DVD matas in.

också brännarproblem

Jag har också problem med min cd-brännare på min i-book (bara cd-r). När jag matar in en tom CD så vägrar datorn att fatta (och jag har kollat så den inte ska ignorera). Däremot när jag matar in redan brända cd så funkar det, då kommer den upp i finder. Någon som vet vad man kan göra åt det??? Jag har massor av foton jag vill kunna bränna men det går inte.

ingen??

Ingen som har någon idé?

  • Medlem
  • 2005-02-03 10:54

Kollat om det är de tomma skivorna som inte funkar ...har för mig att en del fabrikat strular.

Jag har provat två fabrikat...
Nu säger iPhoto "Det finns inga tillgängliga enheter för bränning". Men jag HAR bränt cd förut på den här datorn. Så det måste vara nåt knas med cd.brännaren.

Ursprungligen av charlotte hedin:

Jag har provat två fabrikat...
Nu säger iPhoto "Det finns inga tillgängliga enheter för bränning". Men jag HAR bränt cd förut på den här datorn. Så det måste vara nåt knas med cd.brännaren.

Ja, eller med drivrutinen för cd - Testa att reparera behörigheterna i Skivverktyg och se om det hjälper.

1
Bevaka tråden