Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prestanda

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 11:10

Nån som vet hur mycket 1,5GHz på en powerbook är jämfört med Pentium 4. Jag har en 2,8 med 504 ram och tycker att det är snabb. Är 1,5 powerbook med 512 RAM lika bra?

Precis vad jag undrar, sitter på en P4 2,4ghz nu och skulle verkligen inte vilja göra ett prestandamässigt "nedköp" om jag skulle köpa en PB.

Testa? Gå till en mackrängare och kör lite olika saker, gör samma saker på era datorer och se vad ni kommer fram till.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 13:09

Jag har tyävrr ingen macsäljare i stan som har några maskiner hemma.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 13:11

Räcker 512 RAM i nya 1,5 PB om man ska köra photoshop och sånt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-02 13:28
Ursprungligen av jarviklas:

Räcker 512 RAM i nya 1,5 PB om man ska köra photoshop och sånt?

Det funkar om du bara ha PS öppet.

Men såfort du har safari, iTunes ect igång så blir det ganska segt. Speciellt om du oxå ska ha Illu igång.

//tobias

  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 13:23

Tror prestandan är någorlunda likvärdig, kanske mindre på Macen... vill ni förbättra får ni nog kolla g5an. Om ni inte ser några andra fördelar, byt inte...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2005-02-02 13:34
Ursprungligen av jarviklas:

Nån som vet hur mycket 1,5GHz på en powerbook är jämfört med Pentium 4. Jag har en 2,8 med 504 ram och tycker att det är snabb. Är 1,5 powerbook med 512 RAM lika bra?

Bättre skulle jag vilja säga, men man kan inte jämföra på det där viset, maskinerna och OS är så olika.

Som sagt: Det är svårt att jämföra.
Men jag kommer ihåg att jag gjorde tester för ett eller två år sen i Photoshop mellan en PowerBook 1GHz och en stationär PC med en AMD Athlon 2000+ XP. Båda datorerna hade lika mycket minne och Photoshop 7, och jag använde samma bild och samma filter och tog tid på dem. PowerBooken var dubbelt så snabb!

/Stefan Swales
http://www.framtiden.cc/

1
Bevaka tråden