Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formac debuts Gallery Xtreme LCD line

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-10-19 19:58

Formac presenterade i dag sina nya skärmar ur Gallery Xtreme LCD-serien med bättre specifikationer och lägre pris än tidigare modeller. Den nya skärmen kommer finnas i två storlekar: 19 och 20,1 tum. Formacs fjärde generations ColorProof VA TFT erbjuder bättre ljusstyrka (upp till 300 cd/m29, bättre kontrast (700:1) och snabbare respons (15 ms.)
Enligt Formac kan skärmarna kalibreras för användning i till exempel trycksaksproduktion.
Båda skärmarna är digitala och använder sig av DVI samt ADC (Apple Display Connector).

Länkar:

Nyheten på MacNN
Gallery Xtreme hos Formac

Senast redigerat 2004-10-19 20:48
  • Medlem
  • 2004-10-19 20:50

Va' verkligen inte de gamla Formac-skärmarna snyggare?

Ursprungligen av majk:

Va' verkligen inte de gamla Formac-skärmarna snyggare?

Nej
De här var ju supercoola!

  • Medlem
  • 2004-10-19 20:53
Ursprungligen av Kristofer G:

Nej
De här var ju supercoola!

Ok, jag bara undrade.

Ursprungligen av majk:

Ok, jag bara undrade.

Bra det, jag har ju bäst smak av alla

Ursprungligen av majk:

Va' verkligen inte de gamla Formac-skärmarna snyggare?

Nja, de gamla skärmarna var faktiskt inte särskilt vackra de heller. Eller jo, de såg ju snygga ut på Formacs produktbilder, men i verkliga livet var de lite av en besvikelse. Plastiga och klumpiga, och faktiskt riktigt fula bakifrån. Formac-skärmen på jobbet har dessutom spattiga touchkontroller och underliga digitala artefakter i bilden, så hittills har jag varit allt annat än imponerad.

Jag tycker personligen att dom här skärmarna är jävligt fula..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-19 21:00

De verkar ju bra rent bildmässigt, men ser inte ut att funka särskilt bra att ställa bredvid varann. Blir mycket "glapp" mellan skärmarna jämfört med t.ex. Apples.

Enligt produktbladet så garanterar de noll döda pixlar, vilket väl inte är så illa.

De gamla skärmarna var mycket snyggare, jag vet för det står en på mitt skrivbord

  • Medlem
  • International user
  • 2005-02-01 18:30

Kan man köpa dessa var? Någon ide?

2010 då Extrem serien

  • Medlem
  • 2005-02-02 09:38
Ursprungligen av juanito:

Kan man köpa dessa var? Någon ide?

2010 då Extrem serien

www.digitalplanet.de har Pierre/M-stad här på forumet köpt från, billigare än i Sverige och snabb leverans. Har själv en formac och är mycket nöjd!

Ja, det gjorde jag.. Nu är de dessutom sänkta i pris ännu mer. 489€ för 19", 799€ tror jag den stora kostar. När jag köpte 529 och 899. En hyfsad sänkning, inte som apple på 20", men ändå..

Deras responstid är inte 15ms utan 25ms kolla in pdf dokumentet 15ms är nåt medelvärde grått till grått...När man skall mäta svart till svart eller vitt till vitt...;)

Foten är ju grymt ful ! både på nya och de gamla!
Nej.. fula Cinema kopior enligt mig.

1
Bevaka tråden