Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sätta in airport och blåtand efteråt?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man montera in airportkort och blåtand efterråt?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-01 14:18

Japp, det kommer att säljas, eller säljs redan ett BT/AirPort-kort till mini som du kan sätta i själv. Sök här på forumet så hittar du hur du kan få tag på service-manualen till Minin, där står precis hur du skall göra.

toppen,
skall ladda ner torrent-filen

Verkar vara en piece of cake at ta isär hela kalaset.
tackar för det ultrasnabba servicen!

"What you do in life echoes in eternity"

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-01 16:38

Varsågod

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-02 07:50

Vad jag hörde från MacSupport i Malmö var att man INTE kunde sätta i bluetooth i efterhand, utan att det vara bara apple som kunde det - men däremot kunde man göra det med airport. Kan ju vara som de är okunniga!?

//truls

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-02 07:53
Ursprungligen av Truls:

Vad jag hörde från MacSupport i Malmö var att man INTE kunde sätta i bluetooth i efterhand, utan att det vara bara apple som kunde det - men däremot kunde man göra det med airport. Kan ju vara som de är okunniga!?

//truls

Delvis sant.... Du kan inte köpa en lös BT-modul. Modulen som finns att köpa innehåller BÅDE BlueTooth och AirPort. Så i efterhand har man inget att välja på som du har när du köper en ny mini, då kan du ju få ANTINGEN inget alls ELLER BlueTooth ELLER AirPort ELLER bådadera.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-02 08:56
Ursprungligen av nubi:

Delvis sant.... Du kan inte köpa en lös BT-modul. Modulen som finns att köpa innehåller BÅDE BlueTooth och AirPort. Så i efterhand har man inget att välja på som du har när du köper en ny mini, då kan du ju få ANTINGEN inget alls ELLER BlueTooth ELLER AirPort ELLER bådadera.

Vafan - jag har nämligen beställt en Mac mini med endast bluetooth och MacSupport sa att de kan lätt fixa airport vid ett senare tillfälle om jag så ville det! :eek:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-02 09:22
Ursprungligen av Truls:

Vafan - jag har nämligen beställt en Mac mini med endast bluetooth och MacSupport sa att de kan lätt fixa airport vid ett senare tillfälle om jag så ville det! :eek:

"Lätt" vet jag inget om - men det ser i a f möjligt ut om man tittar på t ex http://www.macworld.com/weblogs/editors/2005/01/miniopen/index.php

Om man har BT installerat så borde det bara vara att plugga in AP-kortet i efterhand (efter att ha tagit isär hela minin förstås...).

1
Bevaka tråden