Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Applemus med två knappar

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-01 15:54

Hej alla!

Jag har just beställt en mac mini och nu undrar jag lite över vad man ska styra rackarn med.

Som tangentbord valde jag ett wireless applebord och nu vill man ha en mus som matchar. Dock så hittar jag bara applemöss med en knapp. Finns det några tillverkare som gör möss som är nästintill identiska som apples promus fast som har fler än en knapp. Då kanske två knappar och scrollhjul?

Nåväl, hoppas det finns en sån. I annat fall blir det väll en ny MXmus som då tar upp en usbport

Tack för mig! / Jocke

Kanske detta?

www .dvforge.com/themousebt.shtml

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-02-01 16:18

Jag har samma dilemma, vet inte vilken mus jag vill använda men min mini..

Tänkte först köpa MacMice The Mouse BT (den på länken), men dom har väldigt blandade åsikter om kvaliten på den musen, lås på lite om den..

funderar nu på att köpa antingen en Logitech MX900 eller en liten BT-500 mus.. (båda e bluetooth)
återstår att se vilken det blir.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-01 16:35

Ser ju ganska trevlig ut. Men om kvalitén sviktar så kanske det inte är någon hit?

Jag har funderat på en svart MX1000. Tror det kan gå ganska bra ihop med den ljusa mac minin. Vad tror ni om den? Jag själv har bara hört bra saker om den.

Ursprungligen av Jocke Ekberg:

Ser ju ganska trevlig ut. Men om kvalitén sviktar så kanske det inte är någon hit?

Vad jag har hört (och känt) är att kvalitén är helt ok, och den är ju snygg, men att knapparna kan upplevas som konstiga eftersom de utgår från samma plastbit. Det gör att det känns som om hela musen vickar åt hö/vä. Kan man vänja sig med detta så tror jag nog att den är bra, men jag hade ingen lust att försöka vänja mig efter att ha testat i 10 min...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-01 16:42

Satsa på en MX1000. Den är grymt bra. Alla möss från Logitech är kvalitetsmässigt mycket bra.

Logitech gör även drivare till Macen för lite extra småfinesser som kan vara trevliga.
Jag styr iTunes med en av de 6 knapparna på min Logitech MX700 som är fantastiskt trevlig.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-02-01 18:42

Jag har en MX1000 och den fungerar underbart. Dock var det fel på min reciver men enligt Logitech gäller det bara dom äldre exemplaren så dom skickade en ny till mig som kom efter 2 dagar.

NEJ NEJ NEJ. Det är inte bara knapparna som känns lite konstiga på TheMouseBT. (Jag tycker att knapparna är helt OK - man vänjer sig vid dess responskänsla eller vad man ska kalla det) Det är att den är inexakt, hoppar och flyger lite som den vill, och är helt fipplig. Alltså själva muspekaren på skärmen. UNDVIK! (Ska du TVUNGET ha den, kan du få köpa min, den är bara ca 2 månader gammal)

Senast redigerat 2005-02-01 22:12
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-02-01 22:22
Ursprungligen av sjovall:

NEJ NEJ NEJ. Det är inte bara knapparna som känns lite konstiga på TheMouseBT. (Jag tycker att knapparna är helt OK - man vänjer sig vid dess responskänsla eller vad man ska kalla det) Det är att den är inexakt, hoppar och flyger lite som den vill, och är helt fipplig. Alltså själva muspekaren på skärmen. UNDVIK! (Ska du TVUNGET ha den, kan du få köpa min, den är bara ca 2 månader gammal)

Du verkar rätt så missnöjd. Hoppas du inte har något emot att jag fråga lite frågor.

Tror du att jag som vanlig användare kommer att vara missnöjd med den?
Jag tänker inte använda den till spel utan bara surfa.

Jag kanske borde avstå från att köpa den men den är ju väldigt mycket finare än andra alternativ och även billigare.

Skulle vara tacksam om du förklarar lite mer ingående om problemen med den.

Och förresten, varför lämnar du inte tillbaka din?
Eller ännu bättre! sälj den till mig så ja får testa

Väldigt tacksam för svar!

Ursprungligen av sjovall:

NEJ NEJ NEJ. Det är inte bara knapparna som känns lite konstiga på TheMouseBT. (Jag tycker att knapparna är helt OK - man vänjer sig vid dess responskänsla eller vad man ska kalla det) Det är att den är inexakt, hoppar och flyger lite som den vill, och är helt fipplig. Alltså själva muspekaren på skärmen. UNDVIK! (Ska du TVUNGET ha den, kan du få köpa min, den är bara ca 2 månader gammal)

Du kanske hade oturen att få ett måndagsex.

Jag känner två stycken med den musen, och ingen av dem har problem med hoppande/inexakt muspekare. Inte särskillt vetetnskaplig grund, men i alla fall...

Ursprungligen av sjovall:

NEJ NEJ NEJ. Det är inte bara knapparna som känns lite konstiga på TheMouseBT. (Jag tycker att knapparna är helt OK - man vänjer sig vid dess responskänsla eller vad man ska kalla det) Det är att den är inexakt, hoppar och flyger lite som den vill, och är helt fipplig. Alltså själva muspekaren på skärmen. UNDVIK! (Ska du TVUNGET ha den, kan du få köpa min, den är bara ca 2 månader gammal)

om musen hoppar runt lite hux flux så är den halv-trasig. Så har flera MS musar jag använt blivit efter cirka 2-3 års användande. Är den sådan som ny 'måste' den vara defekt.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-01 22:51

Du kan ju alltid skaffa Sushi v.1.0 liten BT mus med 2knappar och scroll hur skön som helst

www.cabera.se

Hmm. Jag blir visst emotsagd här, och det är ju bara att gratulera de 2 som fått en som funkar. Det kanske är så att man ska lite tur med den här musen?

Som sades tidigare i tråden så verkar det finnas blandade uppfattningar om musen. Så egentligen kan jag väl inte säga så mycket mer än att om det är så osäkert så är det kanske bättre att låta bli?

Och Kaveh: jag tror nog inte jag kan vara mer ingående än jag varit. För det mesta funkar musen helt OK, men alltför ofta gör den lite som den vill. Det är främst när man ska in på detaljer, alltså mindre rörelser. T.ex att maska något i Photoshop, eller sätta textmarkören på ett visst ställe i textblock i InDesign. Den flippar helt enkelt, och vill inte gå det håll som jag vill. Eller så blir den lite spastisk och hoppar till.

Min rekommendation är att kolla närmre på BT-500 från RadTech (finns på Macoteket tror jag), de som har den verkar nästan förälskade i den, hehe. (När de väl kommit över att den är grymt liten vill säga.)

Men, som sagt tidigare, är någon intresserad av en billig hoppmus, så skicka ett PM och lämna bud på min MacMice TheMouseBT.

  • Medlem
  • 2005-02-02 00:34

Nån som har koll på Kensingtons blåtandsmöss?

1
Bevaka tråden