Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laddnings tid för NY IBOOK?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur långt tid tar det att ladda batteri första gången.
Jag orkar fan inte vänta längre Kan man använda den medan den laddar.

Vill kalibrera den korrekt men e så sugen att pilla på den.

Undrar precis det samma, min lilla skönhet ligger i luxenburg nu, men när den dimper ner så vill man ju helst testa den direkt. Vad jag har förstått så klarar laddarn att ladda batteriet och använda som strömförsörjning samtidigt??

Jodå, ni kan göra vad f-n ni vill med datorerna medan de laddar. Bara sladden är i.

12 timmar är det som gäller, för att man ska kunna vara säker. Inte värt att slarva.
Observara att trots att den säger att det är laddat till 100% efter tre timmar, så är det bra, för säkerhets skull, att slutföra de tolv timmarna.

[Obekräftad teori]
När datorn märker att batteriet är laddat fullt, slutar den ladda som vanligt, och börjar istället underhållsladda för att kompensera för att det långsamt laddas ur. Och därför tar det en sån himla tid första gången. Man litar ju inte på att datorn vet säkert med ett nytt batteri (när det är fullt), och det är därför man kalibrerar/pumpar in så mycket laddning man kan.

Så tror jag det är i a f, eller något liknande.
[/Obekräftad teori]

  • Oregistrerad
  • 2004-12-11 12:11
Ursprungligen av BosnianX:

Hur långt tid tar det att ladda batteri första gången.
Jag orkar fan inte vänta längre Kan man använda den medan den laddar.

Vill kalibrera den korrekt men e så sugen att pilla på den.

Om den är helt iskall ska man nog vänta någon eller ett par timmar innan man slår på den så att den får komma upp i normal rumstemperatur in- och utvändigt.

  • Medlem
  • 2005-02-01 18:21

Fick min iBook idag

Fick min iBook idag och den har laddat i 8 timmar nu, kan jag sätta på den och låta sladden vara i så att den laddas sina tolv timmar ändå? Eller vad säger ni? Ska jag vänta till 22.00? Börjar bli otålig

By the way... jag fick två vita klistermärken föreställande Apple-äpplet, vad ska man ha dom till??? En kul grej bara??

Ursprungligen av Kakan:

Fick min iBook idag och den har laddat i 8 timmar nu, kan jag sätta på den och låta sladden vara i så att den laddas sina tolv timmar ändå? Eller vad säger ni? Ska jag vänta till 22.00? Börjar bli otålig

By the way... jag fick två vita klistermärken föreställande Apple-äpplet, vad ska man ha dom till??? En kul grej bara??

Du kan börja använda den, dra inte ur sladden än bara.
Lycka till med din nye följeslagare.

Min iBook har följt mig i fyra år till sommaren.

Klistermärkena sätter man där man känner för det. T.ex. på bilen, väskan, gitarrfordralet, en pärm eller var man nu kan tänkar vilja ha det.

1
Bevaka tråden