Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skype i skarp version

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Internettelefoniprogrammet Skype för Mac OS X tar ett rejält versionshopp från 0.15 till 1.0. Men förändringarna är ganska få:
* feature: Preferred audio devices remembered after unplug and plugging back
* change: alert panel shown when trying to place a SkypeOut call without having enough credit
* bugfix: displayname shown in call list also for SkypeOut contacts

Samtidigt uppgraderas versionerna för Linux och Pocket PC, även de till version 1.0.

Med Skype ringer du gratis till alla andra användare av programmet i hela världen och kan till låg taxa ringa till vanliga telefoner runt om i världen.

Ladda hem Skype 1.0.0.0

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-01 15:57

Trevligt.

Är det någon som fått "conferens-chat" att fungera? Satt med Skype mot tre pc användare och de kunde skicka text meddelande till alla i gruppe, utom mig

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-01 18:39

Från skype.com:
"Instant messaging between two users is supported in Skype for Mac OS X; however, group chats between many users are not yet supported. We hope to add this feature soon."

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-02-01 21:42
Ursprungligen av coach:

Från skype.com:
"Instant messaging between two users is supported in Skype for Mac OS X; however, group chats between many users are not yet supported. We hope to add this feature soon."

Jaså? Lustigt, jag satt och snackade med två kompisar över Skype för bara några dagar sedan...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-01 22:07
Ursprungligen av jarviz:

Jaså? Lustigt, jag satt och snackade med två kompisar över Skype för bara några dagar sedan...

Det är alltså text-chat med flera användare som inte funkar. Ljud-chat funkar fint med fler användare... eller var det text du menade?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-02-01 22:21
Ursprungligen av coach:

Det är alltså text-chat med flera användare som inte funkar. Ljud-chat funkar fint med fler användare... eller var det text du menade?

Sorry, missförstod uppenbarligen, det var ljud-chat men jag antog helt enkelt att en enklare variant som text borde implementeras innan ljud. Dumt av mig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-01 22:22
Ursprungligen av jarviz:

Sorry, missförstod uppenbarligen, det var ljud-chat men jag antog helt enkelt att en enklare variant som text borde implementeras innan ljud. Dumt av mig.

Hehe, jo det kan man ju tycka. Gött att det funkar med ljud iaf!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-02 13:43

Trevligt dock märkte jag inte vad som uppdaterades man börjar bli gammal och blind

Jag kan inte heller se någon större skillnad. Det känns som att versionshoppet mest är en PR-grej. Jag menar... version 0.15 låter som en knappt fungerande prototyp. Och så direkt till 1.0.

  • Medlem
  • 2005-02-03 10:10

Funkar ju iofs ..........men det är ovant att snacka på det viset och ljudstörningar är det !

1
Bevaka tråden