Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! En tangent är lös!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Konstaterade för två minuter seddan till min fasa att min trogna kamrat iBook G4 tappat en tangent (äpplet höger om mellanslaget). Till större fasa - jag ser ingen logisk och enkel väg att få på den igen! Någon av er som ser ljuset i tunneln?

/Jx

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-24 16:39

Jag har tagit loss alla tangenter på mitt tangentbord en gång, när jag skulle rengöra det och att sätta tillbaka dem är bara att trycka ner dem igen. Om den inte stannar nere när du trycker tillbaka den, så är det antagligen en av piggarna under tangenten som har gått av och då finns det nog inte så mycket att göra tyvärr.
Kanske har någon här på 99mac en trasig iBook som du kan få en cmd-knapp från (nä, antagligen inte, men det kan ju vara värt ett försök...)?

Problemet åtgärdat!

puh! Det löste sig, men det var krångligt! Tangenten var inte trasig, men ändå var det ett marigt pillgöra!
/J

Jag vet hur det känns. Jag tog loss en tangent från mitt UltraX förut.. Var rätt hemsk att få tillbaka.

  • Medlem
  • 2005-02-01 13:07

Kan man köpa lösa tangenter? Jag har ett defekt P på min TiBook 667. Nån som har en till salu?

Ursprungligen av Baron:

Kan man köpa lösa tangenter? Jag har ett defekt P på min TiBook 667. Nån som har en till salu?

Kolla med Lanmaster, köpte en tangent till min gamla PB för en hundring har jag för mig.

  • Medlem
  • 2005-02-01 13:31
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Kolla med Lanmaster, köpte en tangent till min gamla PB för en hundring har jag för mig.

Vad är Lanmaster för nåt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-01 13:53
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Kolla med Lanmaster, köpte en tangent till min gamla PB för en hundring har jag för mig.

Hundra kr?

Kostar ju 500 för ett helt nytt

//

Ursprungligen av atomlab:

Hundra kr?

Kostar ju 500 för ett helt nytt

//

Kanon, då tjänade jag 400!

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-02-01 19:14
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Kanon, då tjänade jag 400!

haha

Företag som sysslar med Mac. Kontakta försäljningen på service(krullalfa)lan-master.se

De är både trevliga och snabba.

www. lan-master. com

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-01 13:55
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Företag som sysslar med Mac. Kontakta försäljningen på service(krullalfa)lan-master.se

De är både trevliga och snabba.

www. lan-master. com

Tror du inte weben är .se om mailen även är det...?

tjo

Ursprungligen av atomlab:

Tror du inte weben är .se om mailen även är det...?

tjo

Jovisst, lite smältdeg i hjärnan just nu bara...

  • Medlem
  • 2005-02-01 15:04

tack, jag sökte på lanmaster. utan bindestreck.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-18 17:52

Konstaterade precis att min Powerbokk har behagat lossa sin vänsterpilknapp (<--). Är det någon som har några tips hur man sätter på den?. Har provat lite grann, men det är förbannat svårt.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-18 18:57

Yes, jag fixade det, men det tog ett tag. Tack i alla fall för hjälpen

1
Bevaka tråden