Jag älskar gmails labels som gör att jag kan "tagga" ett mail med flera "sökord" och snabbt hitta dem sen. Sortering i mappar är alldeles för rigidt(?) och stelbent.

Tänkte jag kunde lösa det snyggt i Thunderbird med att helt enkelt lägga till taggar/koder i subject-raden eller i slutet av mailet. Typ #projektnamn, #kundnamn, #sökord

Och sen helt enkelt ha smarta foldrar (Saved Search) för de ämnen/projket/kunder/whatever som jag vill ha koll på.

Men så upptäcker jag att Thunderbord inte ens låter mig ändra ämnes-/subject-raden?? Hallå, precis som om folk satte vettiga subjects på alla sina mail...

Är det jag som har missat nåt uppenbart i inställningar eller interface? Det minsta man kan begära är väl ändå att få ändra subject på MIN post på MIN dator så det passar MITT arbetssätt och MIN hjärna...

Nån som har nån idé?

(Sen vore det ju vackert om nån kunde utveckla en plugin/extension som ger liknande funktionalitet som i gmail. Dvs att jag kan se en lista med använda labels/taggar så att jag är konsekvent när jag taggar mail och inte behöver skriva manuellt)