Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ till iChat

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte om detta är rätt forum, men vi gör ett försök.
Sitter här i januarimörkret med en fundering. Vilka alternativ finns det till iChat. Gärna någon applikation som finns till både OSX och XP. På Macen har jag en iSight kopplad och på XP en Logitech kamera.

Hälsningr
Richard

Det var svårt det.. Om du vill chatta med bild mellan din mac och pc-användare får de snällt använda AIM. Men inget ljud från pc´n till mig, men åt andra hållet gick bra den gången jag provade det. Du får värva över lite kompisar till mac-sidan

Sök också här på forumet, det har skrivits om det förr.

Problemet är att sonen sitter på PC. Trots att han är uppvuxen med Apple (satt och spelade spel som 5-åring 1982), så hävdar han att det går lika bra att köra Word och EndNote på PC och att spelen klart är fler till PC. Allvarigt talat,vem kan säga emot?

Hälsningar
Richard

PS
På den tiden det bagav sig var det CU SeeMe som gällde.
DS

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Det var svårt det.. Om du vill chatta med bild mellan din mac och pc-användare får de snällt använda AIM. Men inget ljud från pc´n till mig, men åt andra hållet gick bra den gången jag provade det. Du får värva över lite kompisar till mac-sidan

Sök också här på forumet, det har skrivits om det förr.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-26 12:19
Ursprungligen av DuddeSr:

Problemet är att sonen sitter på PC. Trots att han är uppvuxen med Apple (satt och spelade spel som 5-åring 1982), så hävdar han att det går lika bra att köra Word och EndNote på PC och att spelen klart är fler till PC. Allvarigt talat,vem kan säga emot?

fråga sonen om han vill köra en gammal volvo 240, istället för en ferrari, bara för att det finns fler reservdelar till volvon

  • Oregistrerad
  • 2005-01-26 10:34

Yahoos messenger kan oxå vara ett alternativ.

iChat med Logitech USB-kameror

Äntligen har jag fått mitt problem löst med att använda iChat utan att ha en iSight. Den lite billigare USB-kameran Logitech QuickCam Zoom fungerar också om man Använder sig av sharewareprogrammet för USB-kameror som finns här: http://www.macupdate.com/info.php/id/12294
Demon är gratis och räcker i 7 dagar. Sedan får man köpa programmet för US$ 9.99.
Även om det går lite segt på 0,5 megabits bandbredd så fungerar det i alla fall mellan två macanvändare.
Hälsn
Johnny

Använder Isight och AIM till mitt Ichat.
Om PC användare också har AIM så funkar det bra åt bägge hållen både ljud och bild.

1
Bevaka tråden