Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InDesign: Öppna dokument med brutna länkar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-31 16:32

Om man öppnar ett dokument i InDesign (som innehåller saknade länkar till bilder) med AppleScript, får man upp en dialogruta som säger "Det här dokumentet innehåller länkar till saknade eller ändrade filer..." . Kan man hantera dessa dialoger på diverse olika sätt? T.ex. kunna välja "Åtgärda länkar automatiskt..." med hjälp av AppleScript.

set user interaction level to never interact -- stänger av alla varningsmeddelanden

set user interaction level to interact with all --sätter på dem igen

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-31 19:57

Jo, det känner jag till. Men hur fångar man upp alla dialoger som man missar, så att säga? T.e.x Dialogruten "Det här dokumentet innehåller länkar till saknade eller ändrade filer..." som man aldrig får se?

det gör man inte, skript bara utfärdar kommandon, de svarar inte på händelser. Däremot kan du kan du ju hitta de felen som det varnas om på annat sätt, typ

get links whose status is link missing or link out of date

eller kanske

update every link whose status is link out of date

(ur minnet, kolla ordlistan)

Vad är det egentligen du vill göra?

Jag kanske skulle byta dator med Wire... jag har fortfarande ingen lösning på att mina datorer INTE visar fix links-menyn...

Ursprungligen av Anders Täpp:

Jag kanske skulle byta dator med Wire... jag har fortfarande ingen lösning på att mina datorer INTE visar fix links-menyn...

Sjukt fel, men har du provat att slänga även filen som heter

com.adobe.InDesign.plist

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Sjukt fel, men har du provat att slänga även filen som heter

com.adobe.InDesign.plist

Både den och hela InDesign-mappen i prefsmappen.

Sjukare ändå? Jag har samma fel på datorn här hemma...

1
Bevaka tråden