Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya PowerBook G4 lanserade - det blev inte G5

Tråden skapades och har fått 306 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple gjorde ytterligare en uppdatering av Powerbook G4 serien som nu når 1.67GHz

Nya Powerbook G4 har 1.5 eller 1.67GHz processorer i ett oförändrat chassi med 12, 15 eller 17 tum bildskärm. Några nyheter hittar vi under skalet - snabbare ATI Radeon 9700 grafikkort med 128MB grafikminne och stöd för 30" Apple Cinema HD Display finns som standard i sjuttontummaren och som BTO-möjlighet i femtontummaren.

En välkommen nyhet är att Apple äntligen levererar alla maskiner med minst 512MB internminne vilket ger Mac OS X 10.3 bättre prestanda även om 99mac rekommenderar en uppgradering till 1GB. Vi hittar även Bluetooth 2.0, en ny styrplatta med möjighet att använda två fingrar för sidoscrollning samt "Sudden Motion" sensor som räddar din hårddisk ifrån datorn faller i golvet.

Priserna börjar på 14.495kr inkl moms för en Powerbook 12".

<a href=http://tracker.tradedoubler.com/click?p=11612&a=294802&epi=99macforum&url=http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore?family=PowerBook>Läs mer på AppleStore</a>

Edit: Det är inte jag som skrivit det här inlägget - det har nog blivit såhär när en tidigare tråd jag skapat fick bli nyhet av nån annan redaktör... Jag skulle aldrig ha skrivit något om G5 för PowerBook i rubriken, eftersom jag tycker att det var självklart att det inte skulle komma nu /Adrian

Senast redigerat 2005-02-01 16:35
  • Oregistrerad
  • 2005-01-31 09:42

Visst kan man acceptera läget om det är en G4 som lanseras, i så fall lär ju t ex designen vara mäktigare än någonsin. T ex en plattare Powerbook med samma typ av fina skärm som oiaV ynoS - det vore ju lajbans trots allt. Och så ännu lite lägre pris på det, jatack.

12"
9700 64 mb grafik
80 gb hårddisk
1.5 Ghz

13999 kr, då slår jag till

hmm.... vil ha 5400rpm disk som standard på powerbook og option på iBook

Varför stanna vid 5400?
Hitachi/IBM TravelStar 7K60 60 GB 2.5'' 7200 RP

Ursprungligen av BitBLT:

Varför stanna vid 5400?
Hitachi/IBM TravelStar 7K60 60 GB 2.5'' 7200 RP

Hur är det med strömförbrukning och värmeutveckling när man går upp till 7200 rpm? Jag har för mig att skillnaden från 4200 till 5400 inte är speciellt stor, men det kanske blir värre sen, eller?

Mycket cacheminne på hårddisken gör skillnad annars. När jag bytte från en 2 MB 4200 rpm-disk till en 8 MB 5400 rpm-disk i min förra iBook blir det ett klart lyft.

Apple Store Sverige uppdaterar...

Undrar varför

Edit: Även den norska, dock ej amerikanska

13:41 : Japanska nere också, verkar vara att USA går ner sist..

13:54 USA NERE!

Senast redigerat 2005-01-31 14:00

På en måndag :eek:

Är det julafton redan?

Let the speculations begin!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-31 13:17

Powerbook G5 har släppts i USA

Ursprungligen av Fredric:

Powerbook G5 har släppts i USA

?

Verkar bara vara europeiska länder som uppdateras...

Senast redigerat 2005-01-31 13:33

den amerikanska uppdateras väl inte förrän sist?!

Ursprungligen av JoakimOlsson:

den amerikanska uppdateras väl inte förrän sist?!

Inte för jag är rutinerad mac:are men jag tror allt sker samtidigt..

Ursprungligen av Fredric:

Powerbook G5 har släppts i USA

Källa??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-31 13:38

Jag skämta bara,, skulle kolla era nerver..

;):)

det var elakt!

Ursprungligen av Fredric:

Jag skämta bara,, skulle kolla era nerver..

;):)

Vad innebär "dual" i ATI Mobility Radeon 9700 dual 128?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-01 12:51
Ursprungligen av Petrus Sjövik:

Vad innebär "dual" i ATI Mobility Radeon 9700 dual 128?

Att den har två dvi-kontakter och alltså kan användas ihop med 30" cinema display.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-31 13:38

De kanske uppdaterar priserna. De sänkte väl priset för Mac Mini i USA men inte i Sverige, det kanske är detta de ändrar.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-01-31 13:41
Ursprungligen av jalvander:

De kanske uppdaterar priserna. De sänkte väl priset för Mac Mini i USA men inte i Sverige, det kanske är detta de ändrar.

De ska vara ändrade för några dagar sedan enligt den här tråden. Så det borde handla om något annat...

shit, detta ska bli spännande!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-31 13:40

Antagligen lägger dom till iLife-produkterna till alla burkar. Står det att iBooken nu finns i en sprillans skithäftig ännu snyggare och bättre variant för mindre pengar så får Jobs med mig att göra.

england - frankrike etc verkar vara nere

alla i europa är nere!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-31 13:44

På macrumors.com misstänker man en uppdatering av det bärbara sortimentet...

Historiskt sett så lär Apple släppa nya Power/iBook's på måndagar...

-T

Ursprungligen av Macaddict:

På en måndag :eek:

Ja, det var udda.

Ursprungligen av Fredric:

Jag skämta bara,, skulle kolla era nerver..

;):)

He he, du lever farligt, nerverna bland powerbook-törstande macanvändare är inte de bästa just nu...

Ursprungligen av Torkel:

På macrumors.com misstänker man en uppdatering av det bärbara sortimentet...

Historiskt sett så lär Apple släppa nya Power/iBook's på måndagar...

Är det så? Det var ju intressant...

Undra hur många arbetstimmar som går till spillo nu när folk sitter på jobbet och uppdaterar Apple Store-sidor världen över av nyfikenhet.

Ursprungligen av DeeJam:

Undra hur många arbetstimmar som går till spillo nu när folk sitter på jobbet och uppdaterar Apple Store-sidor världen över av nyfikenhet.

173 (exakt)

Bevaka tråden