Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp mig välja mobiltelefon!

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2005-01-31 00:00

Jag ska förlänga mitt abonnemang hos Comviq och kan då passa på att köpa en mobiltelefon (ganska förmånligt) vid förlängningen av abonnemanget. Jag är dock väldigt osäker på vilken mobil jag ska välja.

Idag har jag en SonyEricsson T610 som jag överlag är väldigt nöjd med. Eller rättare sagt, det är den bästa mobil jag någonsin har haft!

• Jag använder mobilen att ringa med.
• Har inga som helst krav på 3G.
• Ett bra gränssnitt väldigt viktigt.
• Gärna så bra/stor/tydlig färg-display som möjligt utan att telefonen blir klumpig.
• Ju bättre kalender-möjligheter som finns, desto bättre!
• Kräver Bluetooth.
• Gärna bra med minne i telefonen.
• Kamera? Visst. Dock inte nödvändigt. Går det förresten att köpa en mobil _utan_ kamera idag?
• Inbyggda funktioner såsom Mp3-spelare, FM-radio etc. vore trevligt.

Kan ni mobilkunniga på forumet, utifrån ovanstående "facts", hjälpa mig hitta en trevlig och bra lur?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-31 00:22

ta en titt på samsung D 500 ligger i högre prisklassen 4700 men har allt du begär. har fantastiks skärm med 260000 färger, 1mpx kamer, bt, mp3, å lätta menyer..
samsung har dessutom otroligt bra kvalitet på sina produkter. (bra knappar oxå)

dock har du haft sonyericsson så då är det mycket smidigt att fortsätta kolla då k700:an trevlig lur som har det mesta dock ingen super mediaspelare ( lite minne ) men har fått lägre pris nyligen..
fördelen med ericsson är ju att det finns otroligt bra tillbehör och så funkar det lätt att synka med mac...

k700 tror jag passar dej mycket bra men kika på D 500 den är otroligt läcker...

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2005-01-31 00:33
Ursprungligen av clabbe:

k700 tror jag passar dej mycket bra men kika på D 500 den är otroligt läcker...

Jag har kollat på dessa två telefoner. Samsungen är väldigt fin! k700 verkar också bra.

Köper jag en Samsung vid förlängningen av mitt abb. kostar den 3.095 kr inkl. moms.
Köper jag k700 är priset 895 kr inkl. moms.

Ganska stor skillnad i pris med andra ord!
Är Samsungen värd det högre priset i jämförelse med SE k700?

Är förresten inte k700 en "gammal" telefon nu?
Finns det några rykten om vad som kommer från SonyEricsson framöver?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-31 00:43
Ursprungligen av Rasmus:

Jag har kollat på dessa två telefoner. Samsungen är väldigt fin! k700 verkar också bra.

Köper jag en Samsung vid förlängningen av mitt abb. kostar den 3.095 kr inkl. moms.
Köper jag k700 är priset 895 kr inkl. moms.

Ganska stor skillnad i pris med andra ord!
Är Samsungen värd det högre priset i jämförelse med SE k700?

Är förresten inte k700 en "gammal" telefon nu?
Finns det några rykten om vad som kommer från SonyEricsson framöver?

de rykten jag känner till gäller tyvärr bara enklare lurar, en K300 ska visst komma. Den ska vara mycket lik t610:an i funk och utseende så det känns kankse inte som uppgradering;-P sen kom ju v800 precis men bara till vodafone. k700 är inte "gammal" nyare modeller har liknade funktioner, så den känns ny men visst är D-500:an snäppet vassare den har allt som finns och i ett paket som är snyggt och smidigt finns bara en sak som talar emot den och det är priset, som du säger är det en stor skillnad. Det är värt pengarna men man ska ha dem också... känner du tvekan att lägga ut 3000 på en mobil så ta k700 det är inget dåligt köp! har sålt många D 500 senaste veckorna den är populär...

Jag köpte en K700i i förra veckan. Visst sneglade jag på samsungtelefonen också, eftersom den är väldigt läcker, men den finns inte med på den här sidan.

Kanske finns det ändå möjligheter att använda iSync på en samsungtelefon, men för min egen del var K700:ans isyncstöd avgörande.

Fortfarande nöjd är jag.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-31 09:30

Jag skulle kollat över abbonemanget istället. man kan spara en del pengar om man har ett annat abbonemang. finns ju knokout som bara kostar det man ringer för.

Sen är ju k700i en jättebra telefon. köpte den när den kom ut och är helt nöjd.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2005-02-01 01:36

Tack för era svar!
Samsugen verkar ruggigt trevlig och fin men kostar lite väl mycket.
Går den inte att synca med Macen via Bluetooth?

Ursprungligen av Shinzon:

Jag skulle kollat över abbonemanget istället. man kan spara en del pengar om man har ett annat abbonemang. finns ju knokout som bara kostar det man ringer för.

Hur vet du vilka avtal jag har för telefoni?

Samtal: 40 öre per minut, dygnet runt, året runt.
SMS: 80 öre per minut, dygnet runt, året runt.

Ovanstående priser är inklusive moms

Jag är rätt nöjd...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-01 08:27
Ursprungligen av Rasmus:

Tack för era svar!
Samsugen verkar ruggigt trevlig och fin men kostar lite väl mycket.
Går den inte att synca med Macen via Bluetooth?

Hur vet du vilka avtal jag har för telefoni?

Samtal: 40 öre per minut, dygnet runt, året runt.
SMS: 80 öre per minut, dygnet runt, året runt.

Ovanstående priser är inklusive moms

Jag är rätt nöjd...

Jag tog en chansning det är bra avtal

Jag skulle nog satsat på en K700i.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-31 00:29

Är du ute efter en snygg mobil att matcha din PM eller PB med, så tycker jag att du ska satsa på Motorola V3 Razr.
Fast denna har tyvärr endast mp3-uppspelning som ringsignal.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-01 08:39

Motorola RAZR är jäkligt tuff annars.
Till dess nackdelar kan väl nämnas att den är gördyr, knappt finns att få tag på och att motorola har en sådär historia när det gäller bluetooth...
Sen har den ju inte radio / MP3 - Men man blir löjligt "vill-ha:ig" när man pillar på en

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2005-02-01 10:01
Ursprungligen av Pär:

Motorola RAZR är jäkligt tuff annars.
Till dess nackdelar kan väl nämnas att den är gördyr, knappt finns att få tag på och att motorola har en sådär historia när det gäller bluetooth...
Sen har den ju inte radio / MP3 - Men man blir löjligt "vill-ha:ig" när man pillar på en

Ja, den verkar onekligen cool!
Jag har inte inte kollat in den i verkligheten men på bilderna är min spontana känsla att den där upphöjningen längst ner på telefonen är "ivägen". Känns det så IRL också?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-01 10:06
Ursprungligen av Rasmus:

Ja, den verkar onekligen cool!
Jag har inte inte kollat in den i verkligheten men på bilderna är min spontana känsla att den där upphöjningen längst ner på telefonen är "ivägen". Känns det så IRL också?

Det lilla jag pillat på en: Nej...

(Vågar nog inte pilla mer, det skulle bli alldeles för dyrt 630 får duga )

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-03-11 13:29
Ursprungligen av Rasmus:

Ja, den verkar onekligen cool!
Jag har inte inte kollat in den i verkligheten men på bilderna är min spontana känsla att den där upphöjningen längst ner på telefonen är "ivägen". Känns det så IRL också?

Jag köpte en i RAZR går. Och nej, upphöjningen känns inte alls ivägen. Navigeringen känns lite underlig, men det är nog en vanesak efter att ha haft en T39'a i typ 5 år.

Ska bli kul att prova hur bluethoothen och kalendersyncen uppför sig mot MiniMacen...

Den var inte så fruktansvärt dyr heller, 3800 inklusive moms & frakt från Alfadigi.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-11 13:33

P910i - alla dagar i veckan,
avancerad - alla funktioner du beskriver
synkar perfekt - aldrig något strul
snygg - inte så stor som andra lika avancerade

dyr? - ja det är en smaksak - det är klart att det inte är gratis
men å andra sidan var det värt varje kroona

Ursprungligen av Tangen:

P910i - alla dagar i veckan,
avancerad - alla funktioner du beskriver
synkar perfekt - aldrig något strul
snygg - inte så stor som andra lika avancerade

dyr? - ja det är en smaksak - det är klart att det inte är gratis
men å andra sidan var det värt varje kroona

Jag instämmer. Om nu detta är en mobiltelefon .

RAZR, Telefonboken är inte så bra som man kan önska sig, det läggs upp en post för varje nummer istället för att som på SE mobiler samla alla nummer på en post.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2005-02-01 16:19

Det blev en Samsung D500.
Trots att den kostade mer än tre gånger så mycket kunde jag inte låta bli.

En mycket trevlig telefon!

Hur funkar samsungen i synkning med macen?

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2005-02-19 01:16
Ursprungligen av David Slättne:

Hur funkar samsungen i synkning med macen?

Det fungerar att koppla telefonen mot datorn med Bluetooth. Föra över filer etc. Vad som inte fungerar är det man verkligen behöver... Dvs synk av kalender och kontakter. Hoppas på stöd snart!

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-02-19 01:53

Ericssons nya Z800 kommer vara asgrym......

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2005-02-20 23:28

Ni har väl sett att Samsung D500 blev utsedd till "Bästa GSM-telefon"?!

mobil.se skriver:
Samsung D500 är en nyligen lanserad mobiltelefon som också testas i nya numret av tidningen Mobil. I Mobils test tilldelades D500 utmärkelserna ”Toppbetyg” och ”Bra köp”. Tydligen hade juryn för GSM Association Awards samma positiva intryck av Samsungs nya megapixelmobil.

– Det är ett av de finaste pris en mobil kan få, säger Michael Alström på Samsung om utmärkelsen.

http://premium.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=9049&sid=1

Ursprungligen av Rasmus:

Ni har väl sett att Samsung D500 blev utsedd till "Bästa GSM-telefon"?!

Det är imponerande. Men för min egen del var iSync-stödet det som avgjorde mitt telefonval. Utan det hade jag nog inte ens bytt från min gamla lur.

1
Bevaka tråden