Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1 PC, 1 minimac, 1 skärm, 1 ingång?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-31 00:18

Hej,

Ja just. Jag har ett stort skrälle som jag inte vill sälja än, förmodligen snart 1 mini mac och i nuläget 1 crt-skärm som bara har en vga-kontakt ut. Finns det nån slags vga hubb eller fördubblare så man kan koppla in båda datorerna till skärmen utan att behöva koppla om hela tiden?

E.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-31 00:43

En sånhär kostar typ 400kr hos nån datakrängare i närheten av där du bor.

http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=&Section_Id=202717&pcount=&Product_Id=177468&Section.Section_Path=%2FRoot%2FPeripheralSharing%2FOmniview%2E%2E%2ESwitches%2FDesktopSeries%2FCASeries%2F

Nämns de inte rentav i Apples reklam, just för att påpeka att man inte nödvändigtvis måste slänga ut PC'n bara för att Macen kommer in? Dubbel VGA+USB i samma "hubb", jättesmidigt. Jag sitter med en G4 och en PC inkopplade på samma skärm, men de har separata tangentbord och möss. Man tar *ofta* fel.

  • Medlem
  • 2005-01-31 08:39

Jag tror att Apple hade tänkt att man skulle slänga ut sin gamla PC och använda skärm, tangentbord och mus till den nya minin.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-31 08:41
Ursprungligen av MP:

Jag tror att Apple hade tänkt att man skulle slänga ut sin gamla PC och använda skärm, tangentbord och mus till den nya minin.

Alternativt gömma pezen väl och köra den via tcp/ip och remote desktop...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-31 10:06

Eller som jag kommer att göra när jag får min pb12" låta tanten ha pc.

1
Bevaka tråden