Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Push2005

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-30 21:57

Hmm, tog ett bra tag från det att man registrerat sig tills dess att man fick posta här.

Anyway. Vi kommer att anordna ett PUSH (PowerPC Users of Sweden Hack) även i år. Det kommer att hållas den 25:e till 27:e februari i samma lokal som förra året, Wartagården på Hisingen. Detta året kommer vi bland annat att ha seminarier om AltiVec, mjukvarupatent med mera. Det kommer även att bli ett antal turneringar, tyvärr har vi nog inte råd att ge bort en dator i pris i år igen men förhoppningsvis skall vi ha en del andra godsaker att bjuda på.

Inträdet kommer denna gång att gå på 300:- om man dyker upp oanmäld och 200:- om man registrerat sig. Om ni registrerar er men inte dyker upp så kommer vi inte att kräva någon avgift av er, utan registreringarna är mer för att ge oss ett hum om hur många som kommer.

För mer information och registrering gå till http://push.pegasos.org/. Senaste datum för registrering är den 18:e februari.

Välkomna!

Wow! Detta låter intressant!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-04 08:16

Registreringen stänger om två veckor.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-04 17:59

jag är registrerad sedan länge

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-05 19:33

Det är bra slarti
Är det inga fler här som är intresserade? Vi har fortfarande platser kvar.

Ja! Kom igen nu! Dra med era maskiner till Wartagården 25-27 feb!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-06 18:33

Jag försöker få med Johan och Nillon från malmö men jag vet inte hur det går riktigt...

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-02-06 18:43

Vad är detta?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-06 19:37

Kolla på länken. Där får du all information du kan tänka dig vilja ha.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-06 20:02

Annars är det ett LAN i göteborg främst för PPC-maskiner.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-06 20:10

Man kanske skulle ta den lätta iTFTmac:en och traska dit?
Fast det får bli på "hit and miss" á 100 bagis extra i så fall…

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-07 08:06

Registrerar ni er men inte dyker upp så kommer vi inte att kräva några pengar ifrån er. Registreringarna är bara till för att vi skall ha koll på hur många platser vi behöver ställa upp.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-11 08:13

Två veckor kvar till PUSH. Om en vecka stänger registreringen.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-11 09:02

Kom till pub:en ikväll och värva members

Hehe! Ja, det kanske vi skulle gjort.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-16 20:04

Om två dagar stänger registreringen. Jag vill ännu en gång poängtera att om ni funderar på att komma men ännu inte bestämt er så registrera er ändå. Enbart de som dyker upp behöver betala. Vi kan ej garantera plats för de som inte registrerat sig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-19 11:55

Så, nu tar vi inte längre emot registreringar.
Om det är några som är intresserade av att dyka upp utan dator för att enbart lyssna på föreläsningar så kommer vi att hålla dess på fredagen och lördagen. Schemat är inte fastslaget ännu men föreläsningarna om AltiVec och Mjukvarupatent kommer att hållas under lördagen.

Vill ni hänga med på vad som händer utan att vara på plats så kan ni gå in på irc-kanalen #PUSH på irc.freenode.net.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-24 18:36

Imorgon kl 12:00 slår portarna upp.
Om det är några som funderar på att komma och lyssna på föreläsningarna utan att ta med en burk så rekommenderar jag att ni dyker upp under lördagen då de flesta föreläsningarna hålls. Det kostar 50:- i inträde om man vill gå in utan dator.

snart är PUSH slut och det har varit lyckat..

Överklockningen på Powerbooken från 400 till 500 MHz fungerar
alldeles utmärkt.

1
Bevaka tråden