Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Färg på nya ibooks

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-29 09:43

Hur ser de ibooks som levereras idag ut, har apple gått tillbaka till den gråa plasten runt tangentbordet (som på ibook g3) eller är den fortfarande vit? Var inne på Macademic i Uppsala och där var den vit men misstänker att det inte var ett helt färskt exemplar. På bilderna på applestore är den ju grå men dessa behöver ju heller inte var helt nytagna...

  • Medlem
  • 2005-01-29 11:11

Jag tror att Apple tycker att de gamla var snyggare (vilket de var), så de har "glömt" att byta ut bilderna. Vad jag vet är alla nya iBookar helt vita.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-29 11:17

Min ibook som endast har ett månader på nacken har ett grått höje runt tangentbordet. Rätt så snyggt, i alla fall snyggare än bilder jag sett på helt vita tangentbord på ibooks.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-29 11:40
Ursprungligen av monid:

Min ibook som endast har ett månader på nacken har ett grått höje runt tangentbordet. Rätt så snyggt, i alla fall snyggare än bilder jag sett på helt vita tangentbord på ibooks.

Hoppas de inte har ändrat på det till nu då, ska beställa i nästa vecka och vill gärna ha grått hölje...

  • Medlem
  • 2005-01-29 11:46
Ursprungligen av monid:

Min ibook som endast har ett månader på nacken har ett grått höje runt tangentbordet. Rätt så snyggt, i alla fall snyggare än bilder jag sett på helt vita tangentbord på ibooks.

Märkligt... är höljet utanpå "halvgenomskinligt" också? Dvs plast målad på insidan, så att den får ett "djup".

  • Oregistrerad
  • 2005-01-29 13:42

Jag bifogar en bild istället för att försöka förklara. Samma gråa färg som inramar tangentbordet har alltså även själva tangentbordet.

  • Medlem
  • 2005-01-29 14:06
Ursprungligen av monid:

Jag bifogar en bild istället för att försöka förklara. Samma gråa färg som inramar tangentbordet har alltså även själva tangentbordet.

Jag har haft en iBook G3 som såg ut exakt så. Sedan ändrade de designen, men nu har de alltså ändrat tillbaka verkar det som?

Det vore nog mer behjälpligt om du bifogade en bild på hur din dator ser ut, eftersom hela diskussionen handlar om huruvida bilderna på Apples site visar hur datorerna ser ut i verkligheten.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-29 15:02

Jo men min dator ser verkligen ut som apples bild. Tyvärr har jag ingen digitalkamera att ta en bild på min egen dator med.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-29 22:46

Min är också grå runt tangentbordet och är ca. 3 månader gammal, så visst har de kört med det ett litet tag i alla fall.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-01-30 19:46

Jag fick min ibook i torsdags och den är helt vit.... Håller med om att den gamla gråa var snyggare:-(

Hittade dessa bilder på blocket. Vilken utav dessa ser ut som apples nuvarande iBook (den som levereras nu)?

Den modellen där allt (även tangentbordet) är grått tycker jag är fulast. Nr 2 är snyggast.

Ursprungligen av Samuel J:

Hittade dessa bilder på blocket. Vilken utav dessa ser ut som apples nuvarande iBook (den som levereras nu)?

Den modellen där allt (även tangentbordet) är grått tycker jag är fulast. Nr 2 är snyggast.

Min iBook 12", inköpt för typ två veckor sen ser ut som nr 1. Jag tycker nog den är snyggast

  • Oregistrerad
  • 2005-01-31 06:29

Undrar om det finns något samband med vart datorn är inköpt? Ni som fått de olika varianterna vart har ni beställt ifrån?

Åtminstone för en månad sedan såg de ut som den på bild nummer 1.

(F.ö är ju det den enda det står G4 på)

På bild nr 1 Står det iBook G4 under skärmen... På de andra bara iBook...

  • Medlem
  • Piteå
  • 2005-01-31 08:35

nr 1 är korrekt..dom har sett ut så sedan 12" 1ghz modellen. Bild nr2 är 14", och den ser ut som bild nr 1 idag, fast med utrymmet på sidorna om tangentbordet.

lite pg-beige kring tangentbordet på de nya va?

skitsamma jag köper en ändå

1
Bevaka tråden